PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La pandèmia fa caure les peticions a l’Espai Ciutadà

La meitat de les queixes són per incidències o manca d’higiène

Per El Periòdic

Les instal·lacions de l’Espai Ciutadà.
Les instal·lacions de l’Espai Ciutadà. | ANA / M.F.

En la presentació del pressupost participatiu, la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, destacava que la majoria ha posat en marxa en els darrers anys diferents vies per fomentar la col·laboració de la població. Una d’aquestes és l’Espai Ciutadà, un servei on la ciutadania pot adreçar «totes les seves observacions, queixes i comentaris». Al llarg de l’any passat, en aquest servei es van atendre 653 peticions, una xifra inferior a la del 2019 quan en van ser 1.030 i que, sens dubte, pot estar justificada pel confinament durant els mesos de març i abril.

Els ciutadans poden fer arribar les seves reclamacions per diferents vies a aquest espai: per correu electrònic, telèfon i també mitjançant visites presencials, a l’oficina situada a la plaça Lídia Armengol. En aquest sentit, és ressenyable que des de principi d’any han rebut un centenar de peticions, el 70% de les quals han arribat al servei per correu electrònic, un 20% per telèfon i un 10% de manera presencial. Pel que fa al tipus de constatació, des del comú informen que la meitat han estat queixes, per exemple de ciutadans que remarquen que s’ha fos un fanal, que hi ha brossa en un lloc concret o que troben que està bruta una zona en específic; un altre 30% són demandes, per exemple, de persones que volen saber per què no funciona una font de la parròquia; i un 20% demanen informació de naturalesa diversa.

Cal destacar que la majoria de demandes fan referència a aspectes la resolució dels quals dependrien del departament d’Higiene (tifes, manca d’higiene d’un punt concret...) i des del comú destaquen que «moltes d’elles queden resoltes al moment». També n’hi ha diverses que van dirigides al Servei Tècnic (per exemple, el fet que hi hagi rajoles en mal estat). Altres departaments afectats per aquestes reclamacions ciutadanes són Circulació, Medi Ambient, Tràmits, Cultura o Aparcaments. De fet, un cop l’Espai Ciutadà rep aquestes constatacions, ho deriva al departament corresponent perquè mirin de resoldre la incidència, va informar l’ANA.

PUBLICITAT
PUBLICITAT