PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Elite Excellence aterra al Principat d’Andorra

La Federació Espanyola del Luxe presenta el model de negoci que vol implantar al Principat

Per Natàlia Mena

Un moment de la presentació, ahir.
Un moment de la presentació, ahir. | EL PERIÒDIC

Els empresaris més representatius del país es van donar cita ahir dimarts en una trobada, que va tenir lloc a la sala d’actes de l’edifici d’Andbank, complint tots el protocols sanitaris i de seguretat, per conèixer de primera mà el projecte d’Elite Excellence Andorra.

L’acte va estar presidit pel ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo; el sots-director general de Banca País d’Andbank, Josep Maria Cabanes, i Kevin de Ribes, director de màrqueting d’Elite Excellence.

Cabanes va iniciar la reunió assenyalant que el país compta amb dues grans avingudes, com són la avinguda Carlemany i Meritxell, i que els comuns han fet un bon treball amb aquests dos eixos comercials, però, tot i així, considera que fa falta omplir-les de contingut, d’oferta de qualitat i d’establiments d’excel·lència, que acullin marques que facin de pol d’atracció, per seduir un turisme d’elit. Tanmateix va destacar l’esforç de molts privats i de les institucions, que estan lluitant per aquest propòsit, que no és fàcil, motiu pel qual s’ha volgut donar un pas més donant suport a aquesta iniciativa.

La directora d’Elite Excellence Sandra Andújar, va explicar com es va iniciar aquest projecte fa sis anys a Espanya i com volen extrapolar-lo a Andorra, per convertir el Principat en un referent del luxe als Pirineus. L’objectiu és comptar amb les millors companyies, que ja operen al territori, així com captar i assessorar grans marques internacionals, perquè apostin per implantar-se en un indret entre muntanyes, que ofereix atractius de bon clima, seguretat, tranquil·litat, gastronomia, activitats esportives d’estiu i hivern, benestar i confort.

El Govern ha donat el seu suport a la iniciativa i es treballarà de forma conjunta per enfocar els esforços en la mateixa direcció, creant una esfera Premium, que és el concepte cap al qual ha d’evolucionar el model turístic del país.

De fet, les paraules del ministre Jordi Gallardo van anar dirigides en aquest sentit: «Quan parlem de luxe, i més en un moment com l’actual, ho hem de fer des d’un punt de vista aspiracional i somiar com a persones, com empreses i com a país a diversificar, potenciar i ajudar al nostre sector turístic i per tant és molt positiu sumar tots els esforços possibles».

Gallardo va afirmar que «tot i que pugui semblar contradictori, dins la conjuntura que ens trobem, perquè evidentment hi ha una crisi econòmica, però no de consum, estem convençuts que quan les restriccions de mobilitat s’aixequin, es podrà recuperar l’activitat econòmica a un bon ritme».

Entre els assistents hi havia la ministra de Turisme, Verònica Canals; Nicolàs Busto, representant de l’ambaixada d’Espanya a Andorra, i representants dels diferents comuns, així com diversos agents empresarials i socials rellevants del país, com Josep Areny d’Sports Hotel Hermitage&Spa, Narcis Socías de Sotheby’s, Angel Alonso de Pyrénéess o Patrícia García de The Embassy.
Durant la presentació es va destacar la importància de fer una tasca conjunta entre l’àmbit públic i privat amb la finalitat de convertir Andorra en una destinació turística d’excel·lència.

Des d’Elite Excellence s’impulsaran diferents esdeveniments i iniciatives per fomentar l’encant de país, atreure firmes de luxe, buscar sinergies, activar accions que enriqueixin les experiències del consumidor i que aquest trobi a Andorra un lloc únic on satisfer no només la seva apetència per l’esport i la naturalesa, sinó també un enclavament per a les seves compres i gaudir del luxe.

Kevin de Ribes va agrair la implicació des del primer moment d’Andbank i va destacar que considera que «el Principat té els suficients ingredients per convertir-se en el punt de referència d’aquest marc al Pirineu. És un país que ja compta amb molts agents del sector luxe i que amb coordinació i cooperació, pot arribar a ser un Mònaco entre muntanyes. Andorra encara és un estat per explorar, per a molts visitants i inversors. Potenciant la imatge de país i la seva excel·lència podrem aconseguir, que el seu atractiu sigui encara més gran». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT