PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Majoria i oposició s’enfronten pel sobrecost de les obres d’Encamp

El comú aprova un increment de 726.000 euros que se suma als 5,2 milions adjudicats

Per El Periòdic

Sessió de Consell de Comú d’Encamp celebrada aquest dijous.
Sessió de Consell de Comú d’Encamp celebrada aquest dijous. | Comú d\'Encamp

Les obres de remodelació de les avingudes Joan Martí i François Miterrand i de la plaça Sant Miquel, és a dir, les obres del centre de la parròquia d’Encamp, tenen un cost final de més de 6,3 milions d’euros, dels quals més de 5,9 milions són els que ha de fer front el comú. Durant la sessió de Consell de Comú celebrada ahir, es va aprovar un increment de més 726.000 euros del que s’havia adjudicat, que eren uns 5,2 milions d’euros, amb els vots en contra de PS+Independents i l’abstenció d’Agrupament Encampadà, els quals finançaran amb la reducció del crèdit d’altres partides del pressupost. Aquest increment, que representa un 12%, correspon als imprevistos i a una part d’obra nova que no estava dins el projecte com la cristal·lització del paviment. 
La cònsol major, Laura Mas, va explicar que les obres es van adjudicar per import de 5,2 milions d’euros, en els quals ja hi havia la possibilitat d’incrementar-se en un 10% per imprevistos, però que han acabat sent d’un 12%. De fet, va apuntar a tots els consellers que a banda dels imprevistos, durant les obres es va veure la possibilitat de fer millores com per exemple fer l’arranjament del carrer de les escoles o incrementar el parc de Sant Miquel. «És un increment perquè no estava previst des d’un inici», va recalcar Mas, declarant que es troben dins el marc legal que indica que el sobrecost d’una obra pot ser de fins a un 20%. La resta del cost fins a arribar a aquests 6,3 milions d’euros corresponen a FEDA i a Andorra Telecom amb 184.000 i 131.000 euros, respectivament.

En aquest sentit, l’oposició socialdemòcrata amb els consellers David Rios i Enric Riba, es va mostrar molt crítica amb la majoria, indicant que és inadmissible que s’hagin d’assabentar d’aquest increment en aquestes alçades. «Són unes obres que ja es van executar malament i que no donen resposta a les necessitats de la parròquia» sinó que generen problemes, va declarar Rios, qui va afegir que si és una zona per a vianants «veiem cada dia cotxes a les voreres i autobusos parats». En resposta, el cònsol menor, Jean Michel Rascagèneres, va recordar que la zona «té una finalitat per als vianants i no automobilística» i precisament, per aquest motiu es van fer els passos elevats, va dir.

 

Aprovat per unanimitat

Tot el contrari va ser l’aprovació del reglament de prestacions socials del comú, el qual va rebre el suport de tots els consellers. Tant des del PS+Independents com des d’Agrupament Encampadà es van mostrar molt satisfets per haver treballat conjuntament amb la majoria en aquesta modificació. En paraules de Mas, aquest canvi és amb la voluntat de poder ajudar a famílies en risc d’exclusió social de la parròquia i fer els ajuts «més accessibles i ajustables». Entre els diferents punts a modificar hi havia la necessitat d’eliminar el requisit de portar un any residint a la parròquia per poder-hi accedir, canviar els barems, establir un concepte de col·laboració amb altres entitats o associacions a nivell social o definir les obligacions dels prestataris. Rios va acceptar que des de la majoria ja s’estan donant, però va lamentar que no s’hagin reglamentat per por d’anar en contra del Govern.

Durant la sessió també es va aprovar per majoria un nou decret de prolongació de la moratòria parcial de la instal·lació de terrasses a partir de l’1 de març i per un termini de sis mesos a l’avinguda d’Encamp del Pas de la Casa. El cònsol menor va exposar que en aquesta avinguda els restauradors havien expressat les dificultats que tenien per fer front al reglament per modificar les terrasses. Per aquest motiu s’han anat efectuant reunions per veure com poden encabir les seves terrasses dins el reglament i s’ha decidit allargar la moratòria sis mesos més, informa l’ANA. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT