PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Andorra Airlines està només a un pas d’enlairar avions

La companyia ja compta amb un avió a l’aeroport de la Seu

Per Laia Moliné

Les instal·lacions de l’Aeroport Andorra - La Seu.
Les instal·lacions de l’Aeroport Andorra - La Seu. | MARICEL BLANCH

Andorra Airlines està esperant el beneplàcit de les autoritats aeroportuàries per començar a operar en una setmana. Així ho va comunicar ahir el seu màxim dirigent, Jorge Soriano. Després d’uns llargs cinc anys perseguint la posada en funcionament de vols entre l’aeroport d’Andorra - La Seu i les principals ciutats espanyoles i franceses, Andorra Airlines - anteriorment Air Andorra - ja compta amb un avió a la instal·lació aeroportuària des d’ahir al matí. 
Si bé és cert que la pandèmia no els hi han posat les coses fàcils a causa de les restriccions de mobilitat imposades, el projecte ha seguit endavant. L’avió, del que ja disposen, va venir sense passatge i amb Canary Fly, tot i que, serigrafiat d’Andorra Airlines. Canary Fly operava únicament fins ara a les Illes Canàries, però, gràcies a aquest acord entre totes dues empreses, formarà part del projecte. L’entesa suposa que Canary Fly operarà els vols però seran comercialitzats com Andorra Airlines. Soriano va reconèixer que «s’hauran d’adaptar als moments Covid i a diferents necessitats que puguin sorgir en el futur, però que el projecte ja no és un projecte, és una realitat». Tot s’ha avançat per iniciativa de la companyia, ja que  feia molt de temps que esperaven per poder començar a proposar possibilitats de vols. Però bé, Andorra Airlines és ja, a partir d’ara, «una companyia de quasi ple dret perquè l’avió i la tripulació ja estan disponibles per operar». La millor prova i publicitat per a Soriano és «haver plantat a l’Aeroport d’Andorra - La Seu un avió de la màxima capacitat possible». Concretament, l’avió és un ATR 72 model 500, una versió de les més modernes. La capacitat pot arribar fins a les 78 persones, però variarà amb les possibles restriccions per la Covid-19.
La intenció és poder tenir una connectivitat setmanal amb Madrid, també oferir vols a París, a Palma, i a Oporto, entre altres ciutats, com va voler informar Soriano. De fet era el que s’havia previst en un inici amb l’objectiu d’enllaçar el Principat amb ciutats europees oferint una sortida pel mercat andorrà de residents i turistes. 
L’únic que resta per començar a volar és «una autorització totalment aliena a Andorra Airlines», com va fer saber el seu màxim dirigent. Així i tot, l’inici dels vols també dependrà en gran part «d’Andorra i de l’acceptació que tingui el mateix en la població i/o els turistes». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT