PUBLICITAT

Un camp de pràctiques per esquiar tot l’any guanya el concurs d’Actua

64 empreses emergents de 18 països diferents van presentar la seva candidatura

Per El Periòdic

Imatge de Snow51, el projecte guanyador de l’Andorra Sports Startup Challenge.
Imatge de Snow51, el projecte guanyador de l’Andorra Sports Startup Challenge. | Actua

Snow51 una startup xinesa  ha guanyat el concurs Andorra Sports Startup Challenge, impulsat per Global Sports Innovations Center de Microsfot (GSIC) i Actua, amb el suport d’SPSG Consulting.
Snow51 és un «camp de pràctiques d’esquí», es tracta d’un centre d’entrenament-gimnàs professional, operatiu durant tot l’any, per als amants de l’esquí urbà que vulguin aprendre, practicar, millorar i gaudir de l’esquí al seu barri amb famílies i amics. Segons Actua, «el seu sistema d’ensenyament de catifes-esquí permet progressar 4 vegades més ràpid que a la neu. L’educació sobre catifes-esquí, amb suport de gravació de vídeo, anàlisi de dades, exposició a les xarxes socials i tecnologia làser, permet una experiència d’aprenentatge fàcil i sense problemes, sent el catalitzador perfecte per als amants de l’hostaleria, el turisme esportiu i la muntanya». 
64 empreses emergents de 18 països diferents van presentar la seva candidatura al concurs dirigit a emprenedors que puguin contribuir amb la seva innovació tecnològica a millorar l’experiència de l’usuari i a desestacionalitzar l’oferta esportiva i turística d’Andorra. Després d’un procés de cribratge, els experts de GSIC i Actua van fer una selecció de les 10 millors empreses emergents procedents de vuit països diferents (Suïssa, Argentina, Espanya, EUA, Regne Unit, França, Dinamarca i Xina) que van oferir una àmplia gamma de solucions a diferents camps, amb un fort enfocament cap a les experiències digitals, els portables, l’anàlisi de dades, els serveis d’hostaleria, l’activació del patrocini i la infraestructura digital. Aquestes empreses emergents van tenir l’oportunitat de presentar les seves solucions als líders més rellevants de la indústria durant un esdeveniment especial en línia que va tenir lloc el 27 de gener. Finalment el jurat, va escollir a Snow51 com a guanyador i va seleccionar dues empreses com a mencions especials. 
Una d’elles va ser l’startup francesa MoonBikes, que és una empresa que està «revolucionant la mobilitat de la neu», tornant a conceptualitzar l’experiència de les motos de neu i va crear una moto de neu elèctrica, ultralleugera i silenciosa, plegable per facilitar-ne el transport, senzilla d’utilitzar i assequible. I l’altra és l’empresa espanyola Xeerpa una «solució» que pot ajudar a identificar l’estil de vida i les preferències dels usuaris mitjançant l’anàlisi dels seus perfils a xarxes socials i oferir-los productes i serveis personalitzats segons les seves preferències i afinitats. El perfil detallat que crea Xeerpa inclou marques preferides, interessos, aficions, estil de vida, ubicacions, comentaris, personalitat i molt més.
El Ministre de Presidència, Economia i Empresa del Govern d’Andorra i president d’Actua, Jordi Gallardo, va destacar que «estem molt contents amb la participació, el nivell de les propostes que van arribar a la gran final i que han respost perfectament al que buscàvem: millorar l’experiència de l’usuari i desestacionalitzar l’oferta esportiva i turística d’Andorra. Les solucions guanyadores estan impulsades per empreses consolidades i es podrien desenvolupar al país amb els stakeholders locals i fins i tot amb empreses internacionals».
Per la seva banda, la directora general de GSIC, va assenyalar que «el procés de selecció no va ser fàcil a causa de l’alt nivell de tots els sol·licitants, però finalment vam assolir el nostre objectiu de detectar solucions que permetessin a les entitats esportives publicitàries del govern andorrà interactuar amb els clients, conèixer les seves preferències i afegir valor als grups d’interès d’Andorra». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT