PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les GSeries continuaran amb dos traçats diferents

L’objectiu d’aquesta variant és mantenir el circuit en les millors condicions

Per El Periòdic

Albert Llovera durant les GSeries.
Albert Llovera durant les GSeries. | FOTOESPORT/GSERIES

Les Crèdit Andorrà GSeries 2021 tornaran al Circuit Andorra aquest cap de setmana amb una doble jornada demà i diumenge. Els organitzadors de la competició han pres aquesta decisió pel fet que les previsions climatològiques són més favorables si es retarda unes hores la celebració del tercer meeting de la temporada. Demà, entre les 19.00 i les 21.00 hores, es disputaran els entrenaments lliures, mentre que el diumenge, a partir de les 08.00 hores, tindrà lloc la mànega qualificativa i la final.


Així doncs, els equips tornaran a competir en la pista gelada del Port d’Envalira amb les piles carregades i objectius diferents. Els que tenen opcions d’aconseguir algun dels títols afrontaran les curses amb la intenció d’acumular la màxima puntuació per a continuar vius en el campionat. De manera més relaxada, encara que guanyar sempre és l’objectiu, podran competir els que participin de manera ocasional el diumenge en el certamen de pilotatge sobre gel d’Andorra.


A l’equador del campionat, els respectius líders de les categories són José Cohete Suárez a Giand, Lluís Sala i Alex Español a 2RM, Yann Le Potier a SBS i Cristian España a l’ICE Gladiators. En aquesta ocasió, els organitzadors han decidit preparar dos traçats diferents, un per a les categories Giand i SBS i un altre per a les 2RM i les motos dels ICE Gladiators. La característica principal dels dos traçats és que, la parabòlica de final de recta no s’haurà de superar de manera completa. A la meitat del mític revolt del Circuit d’Andorra, els pilots es trobaran amb un gir de 90 graus a l’esquerra per a enllaçar amb la resta del traçat. En opinió dels organitzadors, «és, potser, el revolt més complicat de les diferents variants» de la instal·lació del Port d’Envalira. L’objectiu de fer traçats deferents, segons les categories, no és un altre que mantenir la pista en les millors condicions fins al final del meeting.


L’estructura de la competició tindrà canvis significatius. En la penúltima cita, els pilots participants disputaran els entrenaments lliures i els qualificatius en mànegues de set voltes cadascuna. La prova finalitzarà amb la disputa d’una final, programada a sis voltes, per cada pilot. En opinió dels organitzadors, «aquest canvi farà que l’esdeveniment sigui més àgil encara que suposi un canvi de xip notable per als competidors». Els participants completaran les mateixes voltes al traçat, 20 en total, amb una sortida menys a pista. Cal destacar també una altra novetat en la sortida de vehicles a pista en la mànega qualificativa. Cada categoria correrà les sèries de pilots A i B de manera continuada. Amb aquesta modificació, es pretén que l’estat de la pista no estigui tan canviada entre el pas del pilot A i B del mateix vehicle. Segons el director de la instal·lació, Àlex Bercianos, «som conscients que aquests canvis suposaran una major exigència per als pilots en haver de mantenir la concentració durant més temps en cadascuna de les mànegues. Del que tampoc hi ha cap dubte és que el meeting serà més dinàmic. Estem convençuts que aquests canvis milloraran, en general, el desenvolupament de la competició». El diumenge podria haver-hi campió en alguna de les categories, però s’haurien de donar combinacions de resultats que, a priori, semblen complicades.
 

PUBLICITAT
PUBLICITAT