PUBLICITAT

Més de 640 alumnes prenen part a les sessions formatives de l’IEA

L’entitat va dur a terme una trentena de classes sobre convivència a les escoles

Per El Periòdic

Algunes de les activitats del projecte ‘Phénoclim’.
Algunes de les activitats del projecte ‘Phénoclim’. | iea

Des del mes d’octubre passat i fins a aquest gener, l’Aula de l’Institut d’Estudis Andorrans (IEA) va dur a terme una trentena de sessions presencials sobre convivència a les escoles. En concret, van rebre la formació 641 alumnes de tots els centres educatius i sistemes del país. Tot i això, a conseqüència de la pandèmia, l’IEA va haver d’anul·lar fins a sis sessions programades inicialment.
En aquest sentit, la xerrada Com ens afecten els estereotips, els prejudicis i els rumors?, va buscar treballar amb els alumnes sobre què són i què signifiquen els mots que donen títol al taller. Durant la sessió participativa, es van visualitzat imatges de persones mitjançant treballs amb grup, amb la finalitat que els escolars expressessin els seus pensaments i impressions.
A més, en tots els grups d’una mateixa classe es va crear un petit mural en què cada escolar podia expressar el que els altres companys poden conèixer d’ella o ell, sense que això hagi de comportar perjudicis, i poder anar treballant així per una millor convivència i tolerància amb els companys.
El taller va anar dirigit als alumnes d’entre 12 i 13 anys de primer curs de segona ensenyança. Les formacions s’emmarcaven en el pla de prevenció de l’assetjament escolar (2019-2022), que busca reduir els casos d’assetjament escolar, reforçar la convivència als centres educatius i donar eines als alumnes davant de situacions d’aquest tipus.
D’altra banda, durant el curs 2020-21, l’Aula de l’IEA va estar convidada a participar en dues reunions organitzades des d’Andorra Sostenible i l’Àrea de Formació, Recursos Pedagògics i Innovació del Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior, amb les escoles membres d’Escola Verda de tot el país. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT