PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Ja es coneixen els 10 finalistes del concurs d’start-ups d’Actua i el GSIC

Tres empreses espanyoles i una francesa es troben entre la desena de seleccionades per optar al premi

Per El Periòdic

El ministre Gallardo durant la videoconferència amb els representants del GSIC.
El ministre Gallardo durant la videoconferència amb els representants del GSIC. | Actua

Actua, a través de l’Invest in Andorra/Innovation Hub Andorra, i el Global Sports Innovation Center impulsat per Microsoft (GSIC), van anunciar ahir els 10 finalistes de l’Andorra Sports Startups Challenge, un projecte que busca identificar les solucions més disruptives i les últimes tecnologies en tot el món a través d’un concurs d’start-ups per ajudar a millorar l’experiència i la fidelització de l’usuari a desestacionalitzar l’oferta esportiva i turística a Andorra. Gairebé 70 empreses de 18 països han ofert solucions per aplicar a aspectes com la segmentació i personalització de continguts per un públic objectiu, optimització de l’experiència del client mitjançant la combinació i la integració d’aspectes digitals i físics, activació de patrocini i monetització de contingut. Tot això focalitzat en els esports d’hivern, esports de muntanya i el ciclisme, tal com informen des d’Actua. Finalment els 10 finalistes són: Blocksport (Suïssa), CamOnApp (Argentina), EVIX FIRM SL (Espanya), Force Impact Technologies (FIT, Estats Units), Global Sport Technology (Regne Unit), Macco Robotics (Espanya), MoonBikes Motors (França), Ratoong (Dinamarca), Snow51 (Xina), Xeerpa Màrqueting Solutions (Espanya).


Per al ministre de Presidència, Economia i Empresa, i president d’Actua, Jordi Gallardo, «el fet de rebre propostes d’start-ups de més de 18 països corrobora l’interès que desperta el país en l’àmbit de l’esport i la muntanya». «Estem molt satisfets no només amb el gran nombre de propostes rebudes sinó també amb la seva qualitat. Les tres start-ups millor classificades, inclosa la guanyadora, participaran en diferents activitats com l’Investor Day del proper mes de març, en reunions de negocis amb membres del nostre clúster d’esports i podran mostrar les seves solucions a la Casa de la Muntanya. Estem convençuts que les seves aportacions seran molt interessants per al nostre país», va afegir el ministre. «Arran d’aquesta iniciativa ens estan contactant empreses interessades a conèixer el país per a una possible implantació», va concloure Gallardo.


En aquest sentit, la directora general de l’GSIC, Iris Córdoba, va explicar que  «el gran nombre de participants de diferents regions ens asseguren una final molt competitiva on veurem solucions variades, la qual cosa permetrà al jurat seleccionar les que millor s’adaptin als principals reptes dels esports d’hivern, muntanya i ciclisme. És una gran oportunitat per als finalistes que podran concursar per dur a terme pilots a Andorra i per posicionar el Principat com a referent dels seus esports més representatius». Entre els membres del jurat es troben professionals com el CEO de Grandvalira, David Hidalgo, o el director de màrqueting de la Federació Internacional d’Esquí, Jurg Capol.


L’start-up guanyadora de la competició rebrà una inscripció al GSIC sense cost per un any, un programa de mentoria de tres mesos amb GSIC i experts en la matèria, la possibilitat d’accedir al programa Microsoft for Startups, on obtindrà accés gratuït a la tecnologia de Microsoft (crèdits i productes en el núvol), una subscripció gratuïta d’un any a l’Andorra Sports Cluster i un paquet turístic per visitar Andorra. A més, tant el guanyador com les dues mencions especials participaran en diferents activitats com l’Investor Day al març de l’any que ve i reunions de negoci amb membres de l’Andorra Sports Cluster, així com la possibilitat de mostrar les seves solucions a la Casa de la Muntanya. El guanyador s’anunciarà el proper 3 de febrer.
 

PUBLICITAT
PUBLICITAT