PUBLICITAT

Emprendre durant la pandèmia

Oberta la inscripció pel taller del 2021 subvencionat pel Govern

Per Lídia López

Acte de clausura de l’edició del 2019 del taller.
Acte de clausura de l’edició del 2019 del taller. | Arxiu ANA

Fins el 18 de gener, resta oberta la incripció pel taller d’emprenedors 2021 subvencionat pel Govern. Durant les vint edicions celebrades, s’han constituït exitosament un centenar d’empreses.

El darrer 7 de desembre va començar el període d’inscripció per a l’edició del 2021 del Taller d’Emprenedors. Després d’una edició directament afectada per la pandèmia del coronavirus, s’ha previst un nou curs que recuperarà la formació presencial a la Universitat d’Andorra (UdA).

El coordinador del curs, Joan Gonfaus, va descriure el taller com un curs «amb formació més pràctica que teòrica», on «setmana rere setmana, es donen pinzellades perquè cada emprenedor adapti els continguts que ofereixen els professors a la seva idea de negoci”. Així, es forma als participants en matèries com el màrqueting, les finances, els recursos humans o de gestió i administració.

Al curs 1999-2000 va arrencar el taller d’emprenedors, és a dir, que ja té més de 20 anys d’experiència donant empenta als projectes de negoci dels andorrans. Segons Gonfaus,  al llarg d’aquests anys, «han vingut idees de negoci molt variades», i els entre 15 i 20 participants que cada any participen del taller, «tenen també projectes diferents». No obstant això, el cert és que algunes d’aquestes idees s’han anat repetint en diferents ocasions. «Hem vist més d’un restaurant temàtic especialitzat en cuina artesana i negocis de determinats serveis d’internet”, va recalcar el coordinador.

El que està clar, és que l’experiència ha anat consolidant-se, i per aquest motiu, les darreres tres edicions no han patit canvis perquè «aquesta estructura de funcionament que tenim muntada funciona bé i deixa contents a tots els emprenedors que hi participen». «Hem trobat una fórmula que està funcionant molt bé”, va destacar Gonfaus.

Tornada a les aules

En qualsevol cas, la voluntat dels organitzadors del taller és que l’edició del 2021 sigui amb formació completament presencial. D’aquesta manera, de gener a juny, s’ha programat la tornada presencial a les aules de l’UdA, després de la sortida abrupta al març per l’arribada del coronavirus al Principat, i s’adaptarà en cas de ser necessari a efectes de l’evolució de la situació epidemiològica. 

«Ens vam trobar amb l’inconvenient de la pandèmia que ningú s’esperava quan el vam planificar el desembre passat, i a partir del març ens vam trobar que es va tancar tot, la universitat inclosa, així que vam haver d’adaptar les sessions presencials, més o menys com vam poder, en format virtual”, va explicar el coordinador del taller, que també va recalcar que «vam utilitzar l’eina Zoom, que aleshores coneixia poca gent i ho vam anar adaptant fins que, a final de curs, funcionàvem pràcticament igual com si fóssim a les aules». 

Un centenar d’empreses nascudes

Al llarg de les vint edicions del taller que s’han dut a terme, han iniciat el curs un total de 374 persones. D’aquestes, 284 han culminat el curs i han pogut elaborar el seu pla d’empresa per tirar endavant la seva idea, de les quals 100 han acabat constituint-se.

Actualment, el període d’inscripció està en marxa i restarà obert fins al 18 de gener. «En una setmana ja vam rebre els primers cinc inscrits», va destacar Gonfaus, afegint que «de moment sembla que malgrat la pandèmia, la gent té ganes d’engegar els seus negocis i hi ha un interès similar al de cada any pel que fa a les inscripcions”.

«Animo a la gent a participar, és una formació gratuïta subvencionada pel Govern, i per tothom que tingui una idea de negoci i emprendre en la seva pròpia empresa, és una bona oportunitat», va posar en relleu el coordinador del curs.

El registre al curs es fa en línia, mitjançant un formulari disponible a les pàgines sape.ad/emprenedors. Està obert als ciutadans majors de 18 anys, i l’únic requisit és participar com a mínim al 80% de les sessions programades. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT