PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria inicia una prova pilot amb patinets elèctrics

La intenció del comú és que pugui baixar la petjada de carboni

Per El Periòdic

Els cònsols lauredians, Josep Majoral i Mireia Codina, amb patinets elèctrics.
Els cònsols lauredians, Josep Majoral i Mireia Codina, amb patinets elèctrics. | ANA

Sant Julià de Lòria vol posicionar-se com a una parròquia capdavantera en matèria de sostenibilitat. Així ho va afirmar ahir el cònsol major lauredià, Josep Majoral, en la presentació d’una prova pilot de micromobilitat amb patinets elèctrics que s’ha iniciat a la vila i que s’allargarà per un període de tres mesos. Des de la corporació s’espera que amb l’inici d’aquesta prova es pugui recollir una bona base de dades que englobi els circuits que fan els ciutadans, la durada dels trajectes o les ubicacions on es deixen els patinets un cop s’acaben d’utilitzar, per tal de «fer baixar aquesta petjada de carboni que tant perseguim».
L’empresa encarregada de fer lproposta a la corporació ha estat Muvif. Carles Capella, assessor de la companyia, va explicar que els interessats hauran de descarregar-se l’aplicació de Muvif al seu dispositiu mòbil. Després de registrar-se, l’usuari podrà veure, mitjançant la geolocalització, el nombre de patinets que hi ha disponibles en cada punt habilitat. En el cas de Sant Julià de Lòria, hi haurà una quinzena. Un cop s’hagin fet tots els passos previs, els usuaris podran començar a gaudir dels patinets de manera il·limitada. Per desbloquejar-lo, s’haurà de pagar un cost d’1 euro, mentre que després el preu del servei serà de 0,18 euros el minut. A més, també s’oferiran abonaments que tindran uns preus de 14,90 i 24,90 euros. Un cop finalitzi el viatge, l’usuari aparcarà el patinet i ho registrarà a l’aplicació, permetent a altres usuaris poder-lo utilitzar.

250 patinets // Fins al moment, l’empresa compta amb una flota de 250 patinets elèctrics, malgrat que en un inici només s’habilitarà el servei a Sant Julià. Tot i això, Capella va explicar que «estem intentant establir acords amb entitats privades» per tal d’instal·lar més punts de recollida «i un dels objectius és millorar la mobilitat interna de la parròquia i també la interparroquialitat». És per aquest motiu que va defensar que «estem amb converses molt avançades amb Andorra la Vella i Escaldes-Engordany», amb la idea de poder donar servei també a tota la vall central.
Majoral va assegurar que aquesta prova pilot «no té cap cost per a l’administració comunal», ja que només cedirà els quinze espais on s’ubicaran els patinets. L’empresa s’ha compromès amb el comú a facilitar un informe detallat que englobi els desplaçaments dels usuaris. En relació amb les assegurances, assumpte que es preveu al nou Codi de circulació, el cònsol major lauredià va explicar que l’empresa ja compta  amb les seves assegurances pròpies i, en signar el contracte inicial, l’usuari es compromet a seguir totes les normes establertes al text. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT