PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Raül Ferré es proclama campió de Catalunya en categoria CM absoluta

Un Edgar Montellà «massa conservador» aconseguiex dos segons llocs de la categoria CM Promoció

Per El Periòdic

El vehicle de Ferré durant el CCM.
El vehicle de Ferré durant el CCM. | FOTOESPORT

Raül Ferré és el nou campió absolut de curses de muntanya de Catalunya. El jove pilot de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) va aconseguir un doble triomf  aquest passat cap de setmana en la categoria CM Promoció que va tenir com a recompensa el títol de campió català de la categoria CM absoluta. L’andorrà no va voler perdre’s l’únic esdeveniment vàlid per al Campionat de Catalunya de Muntanya (CCM), que va tenir en la localitat de Santa María de Vilalba el seu eix central. La cita va ser doble, és a dir, es van disputar dos meetings complets el dissabte i el diumenge, vàlids de manera independent per a un mini CCM 2020, conseqüència de la Covid-19. Per primera vegada, el títol es va decidir en un únic cap de setmana i Ferré sabia que no podia fallar. 


La Pujada 2020 - Memorial Lluís Costa, que és el nom que se li va donar a l’activitat, va estar organitzada per l’Escuderia Penedès i + Gas Factory, que van unir esforços per a poder dur a terme un cap de setmana de competició en una especialitat en la qual el calendari regional català havia quedat en blanc. L’escenari de l’esmentada Pujada 2020 es va marcar a la carretera BV-1202, on es disputa cada temporada la Pujada a Ullastrell, encara que amb lleugeres modificacions respecte al quilometratge. Així doncs, la sortida de la pujada es va donar en el PK 8,350 d’aquesta carretera mentre que l’arribada estava prevista en el PK 4,590. En total hi va haver 3.760 quilòmetres, amb una amplària mitjana de la carretera de sis metres, un desnivell total de 269 metres. i una pendent mitjana del 7%. En cadascuna de les jornades els pilots inscrits van poder disputar quatre pujades, del les quals dues eren d’entrenaments i les restants de carrera, però només el millor crono de les dues de carrera és el que es va tenir en compte en la classificació final. La pluja, que va aparèixer de manera capritxosa durant el dissabte , va ser una complicació afegida pels equips presents al parc d’assistència de Santa Maria de Vilalba. La primera mànega d’entrenaments i la carrera inicial es van disputar sota la pluja, en les altres dues mànegues no va haver-hi tanta aigua a l’asfalt. Sens dubte, triar les rodes correctes va ser tota una loteria.


Ferré no estava del tot satisfet de com s’havia desenvolupat l’inici de la primera jornada. «En primer lloc mai havia competit amb l’asfalt mullat i això sempre genera dubtes. Vam tenir algun problema logístic en el moment de l’elecció dels pneumàtics. Vam disputar les mànegues d’entrenament i la primera de carrera sense trobar el millor ritme i això ens va fer perdre algun segon respecte als nostres rivals», va declarar el pilot en aquell moment. No obstant això, les seves sensacions van millorar durant la segona jornada: «Em vaig llançar a per totes, tot i que les condicions no eren les millors per a arriscar. Tot va sortir bé i vam poder aconseguir un triomf del qual em sento molt satisfet, potser del que més, perquè les condicions van ser molt dures. Sens dubte, vam estar entre els més ràpids en totes les mànegues i al final vam aconseguir un triomf en la pujada i el títol català de l’especialitat. En una temporada molt complicada en tots els sentits hem aconseguit guanyar els títols de Catalunya i Espanya, a més de debutar a França amb excel·lents sensacions. Sens dubte molt satisfet de com ha funcionat l’equip i dels triomfs aconseguits».


D’altra banda, Edgar Montellà, també membre del Programa de Joves Pilots de l’ACA, va aconseguir dos segons llocs de la categoria CM Promoció, que semblen poc, sobretot el de la primera jornada de la pujada. «Després de ser el més ràpid en les tres  inicials, en la segona pujada de carrera vaig pensar que les condicions no serien les millors per a portar un ritme de sec. Vaig baixar en 3 dècimes el registre anterior, però no va ser suficient per a mantenir el primer lloc.Sens dubte, vaig ser massa conservador això em va costar algun segon que va resultar decisiu», va confessar el pilot, que va millorar sensacions en la segona jornada i es va mostrar satisfet malgrat alguns problemes mecànics que no li van impedir assolir el podi.

PUBLICITAT
PUBLICITAT