PUBLICITAT

Andorra la Vella

Digitalització i personalització per adaptar-se als reptes actuals

Agències de viatges, restauració i organització d’esdeveniments parlen sobre l’impacte de la Covid

Per El Periòdic

Imatge d’un moment del ebat celebrat aquest dijous a la CEA.
Imatge d’un moment del ebat celebrat aquest dijous a la CEA. | CEA

Afrontar el repte de la digitalització, posar l’èmfasi en un servei personalitzat, amb valor afegit, i tenir estructures i models de negoci flexibles. Aquesta és la recepta comuna de sectors tan diversos com les agències de viatge, la restauració i l’organització d’esdeveniments. Així ho van explicar ahir els tres empresaris participants a la sisena edició d’El futur a debat, el cicle de taules rodones que organitza la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) amb el suport de BancSabadell d’Andorra.
Maica Terrones, de Viatges Emocions i vicepresidenta de l’Associació d’Agències de Viatges d’Andorra; Angelo Guitard, del Grup Kanalla, i Isabel Rodrigo, de Pass Andorra van mostrar el seu optimisme pel futur, tot i que les rstriccions i limitacions d’activitats han comportat un impacte negatiu en els seus sectors. «Els nostres models de negoci estan pensats per oferir un servei presencial. El servei a domicili i les comandes on-line són un complement per a la restauració tradicional, però no poden substituir el negoci presencial», va afirmar Guitard, per a qui «les plataformes on-line de distribució i de reserva són un intermediari que ha vingut per quedar-se i amb el qual haurem de treballar». A més, les agències de viatge són conscients del repte que suposa la digitalització. Segons Terrones, les eines digitals són una oportunitat «per oferir un servei personalitzat, adaptat a cada client, i per maximitzar el valor afegir que aportem les agències». La representant de l’AAVA va preveure que el proper el rol de l’agència es posarà en valor «perquè el client busca seguretat i poca gent viatjarà sense tenir assegurances de malaltia o cancel·lació i sense tenir garantida una assistència durant el viatge, que és precisament el que una agència pot oferir».
Per la seva banda, Rodrigo va manifestat que Pass Andora va fer «un salt de deu anys en digitalització, perquè ens hem especialitzat en l’organització d’esdeveniments ‘on-line’», en posc mesos. «El tracte humà i de proximitat és insubstituïble i el que fem amb l’esdeveniment on-line és, precisament, garantir que aquest tracte entre organitzadors i assistents no es perdi», va expressar. En aquest sentit, el participant va apuntar que la proliferació d’esdeveniments virtuals ha fet aflorar noves necessitats d’organització, de coordinació i de promoció de l’esdeveniment que són «similars a les que ja tenien els esdeveniments presencials». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT