PUBLICITAT

David Caubet: «S'ha treballat molt bé però ens ha mancat rapidesa en els resultats»

CLARA GARNICA
CANILLO

Periodic
Caubet analitza la situació de les instal·lacions al seu despatx al Palau de Gel. Foto: ORIOL LLAURADÓ

Fa poc més d'un any que encapçala la direcció del Palau de Gel i manté la mateixa il·lusió i optimisme que el primer dia. Reconeix que el dia a dia i l'experiència d'aquests 12 mesos l'ha fet allunyar d'aquelles previsions exageradament optimistes de crescuda de visitants, però ningú li podrà treure que en aquest any la situació del Palau ha millorat. Les xifres així ho constaten.

–¿Com valora el seu primer any com a director del Palau de Gel?

–Molt positivament. Ens vam marcar el primer any per determinar com estava la situació. Volíem veure quins problemes tenia el Palau de Gel i com havíem d'enfocar la situació per fer-lo remuntar. Quan vaig arribar tenia les idees molt clares, tenia molt clar on volia anar però això requereix temps perquè s'ha d'explicar molt bé al personal. Un temps que ja ha finalitzat.

–¿La imatge cap a fora, també ha canviat molt?

–Sí, externament s'ha fet un esforç per tornar a explicar a tothom el què és i representa el Palau. Hem treballat per tornar a posar-lo de moda i tornem a estar en primera línia turística. Tornem a ser coneguts per operadors, turistes i gent del país. Ara tenim més presència, també ajudat pel canvi d'imatge corporativa.

–Comentava que va entrar amb unes idees molt clares, ¿aquestes s'han mantingut?

–S'ha pogut aplicar tot. Però el problema ha estat que pensava que els resultats serien molt més immediats. Creia que amb poc temps aconseguiríem tornar a estar a primera línia, però els primers resultats no s'han començat a veure fins fa poc temps, a partir de l'estiu. Hem hagut de treballar molt, s'ha aplicat tot però el que ens ha mancat ha estat la rapidesa en els resultats.

–¿A nivell de resultats com preveieu acabar l'any?

–Estarem una mica per sobre del 2009. Estem satisfets perquè hem parat la caiguda de clients, l'hem estabilitzat, i ara es comença a recuperar.

–¿El Comú recolza aquests resultats?

–Tenim la confiança del Comú. Hi ha molta comunicació i ens recolzen. Saben com està la situació i per això no estan alarmats. Hi ha pressió, si, però sense ser excessiva.

–¿S'han hagut de reduir les despeses del Palau?

–Sí, molt. I gràcies a això tancarem l'any amb despeses inferiors a l'anterior.

–¿El deute es podrà eixugar?

–El deute del Palau no és molt elevat, però si se suma la pòlissa de crèdit ascendeix fins al milió d'euros. La xifra es mantindrà en el tancament d'aquest any.

–¿I pel que fa al pressupost del 2011 ,ja està tancat?

Sí. L'estem tancant amb el Comú. Igual que el seu anirà a la baixa. Cal seguir una política de contenció de la despesa. La subvenció de 400.000 del Comú es manté, tot i que baixarà una mica en relació a l'any passat.

–¿Com afectarà la reducció de la inversió?

–L'any passat la partida dedicada a la inversió va estar entre els 160.000 i els 180.000 perquè es va fer el canvi d'imatge i l'estudi de mercat. Aquest any, com que la tasca ja està feta no cal destinar-hi tan. La partida la destinarem sobretot a la pista i a la renovació de material i equipaments. També dediquem una part a acabar de fer funcionar la restauració, recentment ampliada amb una carta gastronòmica de woks i de menjar oriental. També renovarem alguna màquina del gimnàs i la maquinària de manteniment de la piscina. Tot és de manteniment i renovació, cal tenir en compte que el Palau de Gel ja té més de 23 anys.

–¿El nombre d'abonats a les instal·lacions esportives es manté?

-Sí, a l'estiu en teníem 800 i la xifra es mostra absolutament estable. No varia. Tenim un client molt fidel i de proximitat.

–¿Aquest any, i ajudat pel canvi d'imatge, s'ha notat un canvi en la tipologia del client que us visita?

–Sí. Fins ara el Palau de Gel, en més del 90% era familiar, una tònica que està canviant. Sense perdre aquesta tipologia de client també comencen a venir moltes parelles joves i grups d'amics que busquen activitats alternatives. A més, estem aconseguint que les empreses s'interessin per nosaltres. Ens havíem posicionat molt com un centre familiar, però cada vegada hi ha més interès empresarial per fer estades.

–¿Client més de país o de fora?

–El client d'empresa és majoritàriament de país. Encara no tenim la capacitat comercial per anar a fora. Tot i que ho potenciarem de la mà de l'Andorra Convention Bureau. Pel que fa a les parelles i famílies, la majoria són de fora.

–¿Després de portar el circ xinès al Palau, estudieu més espectacles?

–És complicat, i més en l'època que estem. El pressupost per portar actuacions és molt alt. Però estem estudiant portar-ne un al març, i alguna cosa més de patinatge artístic a l'estiu.

–¿Llançareu alguna campanya publicitària properament?

–Sí, els estudis de mercat ens han demostrat que el que millor ens funciona són les campanyes on-line i els panells publicitaris dins del país. Per això volem renovar la pàgina web cara el 2011. També volem treballar amb zones d'important trànsit de turistes del país. Finalment, estem treballant molt amb els hotels d'aquí per tal que informin als clients sobre el Palau i estem molt contents amb Grandvalira perquè tenim molta presència al seu catàleg.

–¿I pel que fa a les activitats, en llançareu de noves?

–Sí, Aquests estudis de mercat ens van mostrar que hi havia poca gent que repetia. Per aquest motiu hem inaugurat tot un conjunt de noves activitats. Cada dia n'hi ha una de diferent: o tens un jardí de gel, amb activitats pels més petits, o una pista per a jugar a hoquei, o les ice sesisons, en què es tanquen les llums i posem música actual.

–¿Com valora l'activitat realitzada dins la Taula de Turisme de Canillo?

–Nosaltres hi participem activament. Ara s'estan acabant les reunions amb el sector privat per tal d'aprovar els estatuts de la Taula. És una gran oportunitat per a poder mantenir-nos en contacte amb tots els agents de la parròquia. De la mateixa manera que també és important la nostra participació a l'Andorra Convention Bureau. Tenim auditori i sales per fer convencions, així com un departament comercial que treballa per a fer aquests esdeveniments.

–¿Aquestes sales, realment s'omplen?

-L'auditori s'utilitza sobretot per fer activitats organitzades pel Comú. Pel que fa a les sales de reunions s'utilitzen més que abans, però he reconèixer que menys del què voldríem. Hi ha molta competència dins del país. Nosaltres aportem el valor afegit que, a més d'un espai per a empreses, oferim activitats d'oci alternatives.

–¿Passa el mateix amb les estades esportives?

–En part sí. Ens agradaria tenir estades durant tot l'any, no només a l'estiu. Cal buscar més canals de comunicació.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT