Escaldes-Engordany
L’Andorra a Taula s’adapta a la Covid i viurà l’edició més familiar fins ara
La UHA creu que la campanya donarà impuls als restaurants
La Unió Hotelera (UHA) s’ha proposat mantenir les Jornades Gastronòmiques al Principat, que enguany arriben a la 14a edició, malgrat el context de pandèmia actual. Aquest 2020, l’Andorra a Taula incorpora la designació En Família, perquè tal com van posar en relleu des de la UHA, és com s’està vivint actualment l’experiència d’anar als restaurants.
Així, vinculat a aquesta redefinició, la novetat més destacada d’enguany és la incorporació d’un menú júnior als dos que tradicionalment es presentaven: gastronòmic i tradicional. Tal com va detallar el director de la UHA, Jordi Pujol, aquest menú és, a la vegada, «una manera de premiar als nens i nenes d’Andorra» per la situació que han hagut de viure. En relació amb això, Pujol va detallar que en aquesta edició, s’ha tingut molt en compte la relació de preu-menú. Així, la forquilla de preus on s’han d’encabir els restaurants participants és d’entre 25 i 40 euros per als menús tradicional i gastronòmic, i de 15 a 20 euros, per als júnior.
Precisament, pel que fa al nombre de participants, el president de la UHA, Carles Ramos, va compartir que aquest 2020 hi ha un total de 24 restaurants que participaran a l’Andorra a Taula en Família, i va destacar que «hi ha hagut molt bona acceptació i molta gent s’hi ha mostrat molt interessada». No obstant això, no s’ha pogut comptar amb la participació de cap establiment de la parròquia d’Encamp. Aquesta xifra, representa un petit descens respecte d’anys anterior, on el nombre oscil·lava entre els 30 i els 35 restaurants, si bé la UHA considera normal aquesta disminució i destaquen que els darrers dies, alguns restaurants s’han mostrat interessats però ja estava tancada i definida l’edició. «Hem pogut palpar l’empenta dels restauradors i l’interès de tirar endavant, i per això no vam suspendre l’edició», va recalcar Ramos, després de reconèixer que es va plantejar aquesta possibilitat a l’estiu, donada la situació epidemiològica. «Ens hem capficat en mantenir l’Andorra a Taula perquè entenem que és bo pel país i, a més, els restauradors ens han recolzat», va sentenciar el president de la UHA:
Més enfocat al país
D’altra banda, donada la situació de restriccions creixents als països veïns, els promotors de l’esdeveniment van apuntar que enguany s’enfocarà més als consumidors locals, malgrat que tradicionalment, els clients de fora suposen una proporció superior a la nacional. «Hem implementat les mesures necessàries perquè la gent estigui segura aquí, i de fet, és dels pocs llocs on la restauració encara segueix oberta», va exposar Pujol, que també va detallar que «era prioritari donar als restaurants una altra eina perquè puguin vendre i penso que els hem donat un bon impuls».
Així mateix, el director de la UHA també va detallar que en aquesta edició també s’ha fet un impuls en relació amb la comunicació de l’esdeveniment, fent més esforç publicitari, i animant als establiments que reforcin les seves xarxes socials mentre durin les jornades. I, de fet, s’espera que aquest plantejament perduri de cara a les edicions vinents. D’altra banda, enguany no s’editarà el llibret informatiu en format paper, i la informació es traslladarà a la web andorrataula.com.
L’Andorra a Taula en Família començarà demà divendres, 30 d’octubre, i s’allargarà fins al diumenge 29 de novembre. Un any més, la UHA comptarà amb la col·laboració d’Andorra Turisme i el Grup Damm, i a més, aquest any també s’hi ha sumat Andorra Telecom.