PUBLICITAT

L’Oficina de l’Habitatge rep el 60% de consultes durant l’estiu

Les demandes es van centrar amb les accions preses pel Govern

Per El Periòdic

Oficina de l’habitatge a casa Motxilla.
Oficina de l’habitatge a casa Motxilla. | ANA/A.S.

Des de la seva obertura el 25 de febrer passat, l’Oficina de l’Habitatge ha rebut un total de 279 consultes. D’aquestes, 165, xifra que representa gairebé un 60% del total, van realitzar-se entre el mes de juny i el mes de setembre d’enguany, segons va informar l’Agència de Notícies Andorrana (ANA). Pel que es refereix a les demandes, es van focalitzar en funció de les accions dutes a terme pel Govern. En aquest sentit, el gruix més important, un 59,6% del total, es concentren amb el consum i el seu repartiment; amb mesures socials; de recuperació de l’habitatge per a ús propi; sobre el preavís que ha de donar la persona llogatera a l’arrendador d’acord amb la llei de mesures urgents; amb el retorn de fiances; i amb la reducció del lloguer en cas de formalització d’alguna suspensió del contracte de treball a causa de la Covid-19. A més, un 6,8% de les consultes també van estar vinculades amb els ajuts que es van publicar relacionats amb la situació actual de la pandèmia.


Segons van informar des de l’Executiu, a principi d’any, que és l’època quan es revisen molts contractes d’arrendament, les demandes de l’oficina es van centrar en l’augment de l’Índex de Preus de Consum (IPC) o en la pròrroga del contracte, i representen un 9,3% del total de consultes. Per altra banda, la convocatòria dels ajuts a l’habitatge de lloguer va fer que moltes consultes, un 24,3% de les totals, se centressin en aquesta temàtica o en altres tipus d’ajuts econòmics ocasionals o vinculats al pla Renova.


L’Oficina de l’Habitatge va romandre tancada de forma presencial entre el 16 de març i el 29 de maig, i només es va restar operativa a través del telèfon i del correu electrònic. Durant aquest temps es van rebre fins a 77 consultes, relacionades amb procediments a l’hora de deixar l’habitatge, retorns de fiances o pròrrogues de contractes. Tot i això, des de l’oficina reiteren que aquestes demandes no es poden relacionar amb un motiu concret perquè no hi ha dades comparatives que en permetin extreure’n conclusions.


Pel que fa al tipus de consultes, del total de 279, 149 es van realitzar per telèfon, 85 per correu electrònic i només 45 de forma presencial. Així, el mes amb més consultes va ser el juliol amb 57 peticions, seguit del març amb 41. Tots dos mesos van rebre 11 consultes presencials. 
Segons el tipus de sol·licitants, fins a 210 demandes van ser d’arrendataris, 32 de propietaris i 37 d’altres.

PUBLICITAT
PUBLICITAT