PUBLICITAT

La Massana

La línia L5 recuperarà el seu trajecte a l’hivern

Actualment, el servei només cobreix el tram d’Arinsal a la Massana i ha comportat diverses queixes dels veïns

Per Lídia López

Imatge d'arxiu d'usuaris agafant el bus.
Imatge d'arxiu d'usuaris agafant el bus. | MARICEL BLANCH

La línia de transport públic de bus interparroquial L5 recuperarà la totalitat del seu trajecte de cara a la temporada d’hivern. Així ho va confirmar la cònsol major de la Massana, Olga Molné, que va reconèixer que la situació actual ha comportat «diverses queixes» per part dels veïns d’Arinsal.

Segons va detallar Molné, els representants comunals s’han reunit en diferents ocasions amb membres del ministeri competent i la resta d’actors implicats en el servei per tal de trobar una solució a la situació que se’ls ha ocasionat als veïns d’Arinsal, que «se’ls hi allarga molt el trajecte fins a Andorra la Vella, perquè han d’agafar dos busos diferents». I és que, d’ençà que va començar la pandèmia i es va reajustar el servei de transport públic, la L5 ha vist retallat el seu trajecte i només es desplaça entre Arinsal i la Massana. Una retallada que, conseqüentment, sobrecarrega l’altra línia nacional que opera a la Massana, la L6, que segueix un recorregut entre la capital i Ordino.

D’aquesta manera, tal com va explicar la cònsol, «hem acordat que de cara a l’hivern es torni a fer la línia sencera perquè aleshores hi ha molta més afluència». A més a més, també s’introduirà una modificació tarifària, perquè segons Molné, també s’establirà que «sigui només amb el pagament d’un tiquet de dalt a baix». Fins ara, les darreres de Sant Andreu i Aparcament d’Arinsal, estaven incloses com a Zona 2, amb una tarifa de 3,45 euros el viatge senzill en lloc dels 1,90 que costen els d’una única zona.

Un servei acotat 

Actualment, el servei de transport està limitat a un 75% de la seva capacitat. Un cop el bus arriba a aquesta afluència de persones, el conductor no pot recollir a cap més passatger, la qual cosa ha originat situacions de crispació entre els usuaris de certes freqüències, que han vist com diàriament tenien problemes a l’hora d’utilitzar el servei.

Aquestes hores punta del servei, arreu del Principat, sol coincidir amb les entrades i sortides dels centres escolars de secundària i superior, molt utilitzat pels joves amb Bus Lliure. Per aquest motiu, fa una setmana, el Govern va decidir doblar puntualment aquests serveis per tal de donar resposta a la problemàtica.

En qualsevol cas, els representants de les companyies de transport concessionàries, ja han manifestat en reiterades ocasions que la limitació sobre l’aforament dels vehicles suposa un hàndicap afegit a l’hora de gestionar l’afluència als busos, especialment durant les primeres setmanes de tornada a les aules, que sempre ha comportat dificultats al servei abans no es troben els horaris més adequats.

Progressivament, el transport ha anat recuperant les freqüències d’ençà de la limitació imposada inicialment durant el confinament, ja que el poc nombre d’usuaris no feia viable tenir un major servei, i el darrer 9 de setembre, coincidint amb la tornada a l’escola, ja es van ampliar de forma genèrica totes les línies nacionals, així com es van recuperar línies desactivades com la LC, la circular entre Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Totes a excepció de la L5, que també dona alternativa als veïns de la Massana per dirigir-se al centre que no sigui la L6. Però de cara als mesos de la temporada d’hivern, els turistes de neu solen fer un major ús d’aquesta línia, que uneix els seus allotjaments del centre amb les pistes d’Arinsal.

Ara per ara, encara no s’ha establert la data de tornada d’aquest servei.

PUBLICITAT
PUBLICITAT