PUBLICITAT

Andorra la Vella

Petició d’arrest per evitar retornar els articles als clients

La Fiscalia demana dos anys de presó condicional a un reparador tecnològic

Per Judith Sáez

La Seu de la Justícia.
La Seu de la Justícia. | EL PERIÒDIC

El fiscal va sol·licitar ahir dos anys de presó condicional, amb un termini de suspensió de quatre, per a l’amo d’una empresa de reparació d’aparells tecnològics acusat d’un delicte major d’apropiació indeguda. Segons el ministeri públic, l’home va mentir a diversos clients assegurant-los que els retornaria mòbils, tauletes i ordinadors reparats, sense avisar-los de quan podien anar a recollir-los abans que l’establiment tanqués les portes per sempre.

Més d’una desena de persones van presentar una denúncia en contra de l’acusat i van presentar-se a la vista oral de la causa per explicar que va ser impossible contactar amb el responsable del servei tant per telèfon com presencialment. A més, els afectats van declarar que els primers dies que es van trobar amb el local tancat, aquest tenia diversos productes al seu interior que van anar desapareixent en jornades posteriors. En aquest sentit, la defensa del processat va constatar que l’home patia una depressió, essent aquest el motiu del tancament del negoci així com el perquè va marxar a Espanya.

Per la seva part, l’acusat va assegurar no haver rebut cap trucada de cap client i, inclús, tampoc per part de la lletrada que el va representar durant el judici. «He vist aquest matí que estava citat», va ressaltar davant el Tribunal de Corts. A més, va assegurar que tots els productes «no tenien valor» ni tampoc «solució» i que, per això, va «deixar una persona encarregada per si algú els venia a reclamar» abans de portar-los a la deixalleria.

En aquest sentit, la Fiscalia va ressaltar que l’acusat no va avisar als clients que podien anar a recollir els productes, tot incidint en diverses declaracions dels denunciants que van ratificar que l’home els va assegurar poder arreglar els articles però que en alguns casos s’allargava perquè faltaven peces específiques o eren reparacions complexes. Així mateix, alguns dels clients també van anunciar haver deixat algun import de paga i senyal, que el fiscal va incloure en la multa demandada en concepte de responsabilitat civil.

La defensa va mantenir que «no hi ha cap delicte» perquè «no hi havia cap intenció d’apropiar-se de la mercaderia». Un argument que va sustentar amb el fet que no hi ha constància de més d’un resguard dels clients, tot demanant l’absolució del processat. Per últim, també va retreure a la Fiscalia que no es pot basar l’import de la multa en el preu de venda dels productes, ja que el seu valor hauria disminuït perquè eren antics. Entre aquests hi havia un MacBook, dos iPhone (5c i 6s), dos Samsung, dos Nokia, dos ordinadors, una PlayStation i un iPad mini. La resolució de la sentència s’anunciarà el pròxim dia 26 de novembre.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT