PUBLICITAT

El Govern obre la porta a licitar la resta del vial de Sant Julià al 2011

  • Bàrcia admet que sense la totalitat de l'obra acabada «no se soluciona la congestió de trànsit»
EL PERIODIC
SANT JULIÀ DE LÒRIA

Periodic
Barcia contempla les obres de l'interior del túnel de la Tàpia, ahir Foto: ORIOL LLAURADÓ

El ministre d'Ordenament Territorial, Gerard Barcia, va anunciar ahir la possibilitat que durant l'any vinent es licitin les fases 1 i 2 del vial de Sant Julià de Lòria, en cas que es trobés l'empresa que assumís el cost de les fases 3 i 4. Barcia va fer aquest anunci en el marc de la unió de les dues boques del túnel de la Tàpia, que forma part de la fase 3 del vial lauredià. El ministre va reconèixer que «si l'obra no és fa en la seva totalitat no pot donar la fluïdesa que el trànsit necessita»

Actualment el vial lauredià quedaria en una situació a mig fer amb només completades les fases 3 i 4 (les que van des del pont d'Aixovall fins a la plaça Laurèdia). Segons Barcia, «no se soluciona la congestió de trànsit» ja que en moments punta «hi passen 30.000 vehicles diaris».

Barcia es va mostrar més optimista que d'altres vegades a l'hora d'afirmar que «reavaluarem les possibilitats» i si hi ha empreses disposades a assumir en concessió les fases 1 i 2 i el cost de la 3a i 4a fases «decidirem si continua congelat la resta del vial o del contrari licitem les fases 1 i 2». L'optimisme de Barcia ve donat perquè «hi ha hagut uns petits contactes» amb algunes empreses i «sembla que la situació no seria tan complexa com el 2010».

El cònsol major, Josep Pintat, va celebrar les paraules del ministre, però ho va fer amb cautela i va advertir al Govern que ja «no s'hi valen més excuses, ja no s'hi val més dilatació» en la demora de la construcció d'una obra «bàsica i principal per al país com hem pogut veure caps de setmana i ponts importants».

L'excavació del túnel, finalitzada / Pel que fa a l'obertura del túnel de la Tàpia amb la unió de les dues boques, Josep Maria Huertas, cap d'àrea de conservació de carreteres, va explicar que s'ha acabat la fase d'avanç del túnel, la d'excavació de la part superior. Ara començarà la fase de destrossa, és a dir, «la perforació de tota la secció del túnel excavant una profunditat de 4 metres», actuació que es preveu que s'acabi a la primavera del 2011. Huertas va fer especial èmfasi en què després de fer el túnel «ve tot un complex sistema de serveis i instal·lacions», i també quedarien els treballs d'urbanització. Els terminis per tenir-lo completat se situen al llarg del 2011.

El túnel és la tercera fase de tot el vial. Des de la boca nord que va obbri-se ahir s'hi ha d'enllaçar un viaducte que va a parar fins a la rotonda d'Aixovall. Huertas va dir que «la fase d'infraestructura (els fonaments del viaducte) està molt avançada en una banda i aviat es començaran a fer les obres del cap pont del marge dret». Aquesta fase podria completar-se a principis del 2012.

Per la seva banda, el ministre va recordar que el cost de les dues fases és de poc més de 40 milions d'euros. La tercera fase ascendeix a 24,5 milions d'euros, dels quals 17 pertanyen al túnel. Gerard Barcia va informar que aquesta inversió estava prevista en el pressupost del 2011 amb un crèdit amb entitats financeres del país a pagar a vint anys.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT