PUBLICITAT

La Jonca i l’ONCA juntes al Concert de Meritxell

Per evitar la Covid-19 es va prescindir de músics de fora i dels instruments de vent

Per El Periòdic

La Jonca i l’Onca en concert a l’Auditori Nacional, ahir.
La Jonca i l’Onca en concert a l’Auditori Nacional, ahir. | ANA/E.C.

La Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca) i l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) van trobar-se ahir a l’Auditori Nacional per a celebrar el tradicional Concert de Meritxell. Segons va explicar el director, Jordi Coll, a l’ANA «en aquests moments tan difícils que estem vivint, és un acte d’heroïcitat organitzar esdeveniments culturals. Ha estat un dia molt especial en el qual ens hem pogut tornar a veure tots els músics després de tants mesos».


A l’escenari van compartir melodies un total de 35 músics, 24 de la Jonca i la resta de l’ONCA. En aquest sentit, Coll va destacar que «el Concert de Meritxell fa anys que es fa amb la Jonca però mai havien tingut aquesta sinergia amb els músics de l’ONCA» i va valorar la possibilitat d’aprenentatge que suposa, pels joves, tenir contacte amb professionals.


Les peces es van dividir en dos blocs: una primera part ubicada al segle XVIII amb el naixement de l’orquestra moderna, i una segona part amb els compositors del segle XX. El director va considerar, en referència al contingut de l’espectacle, que «el concert ha tingut un objectiu pedagògic pels joves, però també creiem que ha estat molt atractiu pel públic» general.


En línia amb les mesures de prevenció davant la pandèmia de la Covid-19 al país, la fundació va prescindir de músics provinents de fora d’Andorra així com dels instruments de vent. També el públic es va distribuir de tal manera que es complissin els protocols sanitaris de distanciament establerts pel Ministeri de Salut. En aquest sentit, l’aforament d’enguany ha passat de les habituals 400 persones que podien accedir a l’església, a només 160. També en relació amb l’afectació del coronavirus al país, la darrera peça del concert va ser L’última primavera, d’Edward Grieg, una melodia que volia homenatjar les víctimes del virus.

PUBLICITAT
PUBLICITAT