PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Naturlandia clou l’estiu amb un increment del consum del 25%

Grandvalira aconsegueix xifres similars a anys anteriors

Per El Periòdic

Usuaris al tobotronc.
Usuaris al tobotronc. | NATURLANDIA

Naturlandia va tancar aquest diumenge el període estival després de 79 dies d’activitat ininterromputs. El parc reobria el 27 de juny en un estiu marcat per la incertesa i amb unes previsions inicials del 50% d’ocupació i vendes en relació amb la temporada del 2019. Finalment, l’augment de visitants ha estat progressiu des de la reobertura després del confinament, superant les xifres de l’any passat durant el mes de setembre, i en definitiva les expectatives inicials, segons va informar ahir el parc en un comunicat. La política comercial, prioritzant la venda de l’Entrada Única (totes les activitats disponibles) i les noves propostes de paquets i gastronomia, han tingut una bona rebuda, fet que s’ha traduït en un augment mitjà del 25% del consum global per client. 

Malgrat aquest descens de facturació previst a l’inici de l’estiu, s’ha mantingut prop del 20% per sota del 2019, però s’ha registrat un estiu rècord de facturació mitjana per client en la història de Naturlandia. Des del centre es fa una valoració positiva pel fet d’haver aconseguit amortir l’impacte de la crisi de la Covid-19, potenciant i donant a conèixer altres serveis, com la restauració. L’afluència de visitants al parc, tot i una segona meitat de campanya molt positiva amb xifres millors que l’any passat, ha estat d’un 35% per sota del 2019, a causa de la incertesa d’una primera meitat de l’estiu plena d’inseguretat per la conjuntura global.

L’afluència de visitants i els ingressos han anat en augment a mesura que han transcorregut els dies. El clima de confiança gràcies a la gestió de la crisi que s’ha comunicat a tots els nivells, ha estat un factor clau i els visitants han confiat en la destinació, com mostren les dades, assegura el parc en el comunicat. Així, tot i que juliol va ser un període amb unes diferències més marcades respecte a l’any 2019, la segona meitat d’agost i el mes de setembre, s’ha anat recuperant, amb jornades similars i fins i tot amb pics superiors.

Pel que fa a la venda d’entrades, el 50% dels visitants han adquirit l’Entrada Única, un 25% el passi exclusiu de tobotronc i el 17% només el parc d’animals. En termes globals, la venda en línia ha gaudit d’un creixement important, arribant al 30% de les vendes a través de la pàgina web naturlandia.ad. «Aquest fet –afirmava el comunicat– ajudarà en el coneixement del client que visiti el parc, i servirà per al futur desenvolupament dels serveis que oferirà».

 

Afluència a l’alça

Per la seva banda, Grandvalira i Ordino Arcalís també van fer ahir un balanç molt positiu d’una temporada d’estiu on l’afluència ha anat de menys a més i que continuarà activa fins el 12 d’octubre en el cas del Mon(t) Magic Family Park de Canillo, que obrirà les seves instal·lacions tots els caps de setmana, i fins a finals d’octubre en el cas dels refugis de muntanya, informa l’estació aquest dilluns en un comunicat. La xifra de visitants global ha estat pràcticament similar a la d’anys anteriors malgrat la incertesa que ha generat la Covid-19. El període comprès entre el 9 d’agost fins al 13 de setembre ha estat el més positiu, amb augments importants d’afluència i sobretot de facturació.

Amb un predomini de visitants provinents de Catalunya, sud de França i Andorra, Grandvalira i Ordino Arcalís s’han consolidat com pols d’atracció dels Pirineus a l’estiu. El nou director general de Grandvalira-Nevasa, Juan Ramón Moreno, va assegurar que «hem treballat molt bé, tota la feina feta abans d’obrir i durant aquests mesos per oferir un servei de qualitat ens ha servit per guanyar credibilitat de cara a la temporada d’hivern i de pas demostrar que l’estiu a les estacions de Grandvalira Resorts, guanya cada any més rellevància i adeptes».

Quant a l’estació ordinenca, que s’incorporava per primer any dins l’oferta de Grandvalira Resorts, ha registrat un total de 34.500 passatges al telecabina Tristaina, amb una afluència que ha anat creixent durant l’estiu, amb un mes de juliol més fluix i un agost d’ocupacions fins i tot més altes que a l’estiu passat, malgrat la actual situació influenciada per la Covid-19. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT