PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

L’aforament als busos s’amplia fins al 75% a partir de dilluns

Les companyies i l’Executiu es reuniran per fer un balanç

Per Lídia López

Imatge d’arxiu d’alumnes agafant un bus del transport públic.
Imatge d’arxiu d’alumnes agafant un bus del transport públic. | Maricel Blanch

L’ocupació màxima permesa al transport públic s’ampliarà fins al 75% a partir del dilluns vinent, 14 de setembre. Així ho va comunicar ahir el Govern a les companyies responsables del servei, que havien alertat des de feia setmanes que el sistema no podria absorbir l’esperat augment d’usuaris per la tornada a les aules dels estudiants més grans, i que en molts casos utilitzen el Bus Lliure per anar a classe.

Segons va explicar el gerent de Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, l’Executiu els va enviar una nota ahir on els notificaven de la decisió. «Ens ho esperàvem una mica perquè ja feia dies que anunciàvem que el 14 seria un dia complicat i que era difícil afrontar-lo amb el 50% d’ocupació», va detallar Dallerès. El gerent també va assegurar que les companyies tenen prevista una reunió el mateix dilluns per acabar de prendre decisions i fer un balanç de la situació i el servei, però que segurament han volgut anticipar-se a la situació que es pot produir al matí i s’ha fet una ampliació intermèdia, tenint en compte la precaució sanitària i la voluntat d’oferir un bon servei.
No obstant això, Dallerès va augurar algunes dificultats de cara a la primera jornada de major nombre d’usuaris al transport públic, i va assegurar que l’endemà mateix es procurarà corregir les incidències detectades. En qualsevol cas, el gerent de la concessionària va apuntar la possibilitat d’ampliar fins al 100% l’ocupació «almenys puntualment en les hores puntes» per tal de garantir el servei a tothom. «Tractant-se d’un col·lectiu cribrat, és possible que el risc sigui menor entre aquesta població», va recalcar Dallerès.

Aquesta preocupació pel funcionament dels busos també la compartien des d’Autocars Nadal, concessionària de la línia de Sant Julià de Lòria. D’aquesta manera, tal com va explicar el seu director, Bartumeu Gabriel, si es mantenia l’aforament al 50% i amb les mateixes freqüències pre-Covid, «no serà suficient». D’altra banda, Gabriel també veia complicada l’opció de desdoblar algunes línies en freqüències puntuals de més afluència perquè això implica tenir una certa flota de busos i uns conductors que, tenint en compte l’època i les hores que serien necessaris «ja estan tots actius». Però més enllà del context actual, el director també reconeixia que aquesta qüestió de desajustos sempre es donava al principi de curs, i que era qüestió de dies poder trobar la manera que el servei funcioni de la forma més adient.

Així mateix, el darrer dimecres, 9 de setembre, ja es va fer una actualització de les freqüències de pas de les línies que ampliaven el servei estiuenc que fins ara es prestava. D’aquesta manera, en dies feiners i segons la línia i el moment del dia, hi ha busos d’entre cada deu i trenta minuts. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT