Andorra la Vella
El Govern promourà la pràctica esportiva a través de les xarxes
La iniciativa substitueix la cursa popular, ajornada al maig
L’11a edició de la cursa popular, organitzada conjuntament entre el departament d’Esports i el centre comercial Illa Carlemany, esdevé la Setmana de l’esport per a tothom. El nou format preveu que, la setmana del 5 a l’11 d’octubre, els usuaris comparteixin les seves experiències esportives a les xarxes socials a través de dues etiquetes per tal de seguir fomentant la vida saludable i activa però amb la nova realitat de la seguretat i la prevenció per la Covid-19.
La presentació de la iniciativa es va dur a terme ahir a càrrec de la ministra de Cultura i Esports, Sílvia Riva, i el secretari d’Estat d’Esports, Justo Ruiz. Amb la voluntat d’evitar aglomeracions, l’organització va pensar «la manera d’adaptar la cursa» per tal que «tothom se senti interpel·lat i comparteixi les seves experiències a la xarxa», segons va indicar la ministra. I és que tal com va recalcar Riva, «és compatible fer esport i fer-ho de forma segura». És per això, que enguany s’ha adaptat el tradicional lema de Mou-te a Mou-te amb seguretat. D’aquesta manera, les etiquetes que el Govern ha creat per tal de compartir el contingut i així generar un àlbum conjunt són #esportperatothom i #mouteambseguretat.
Així mateix, també es posaran a la venda unes samarretes especials per a l’ocasió, disponibles en les tonalitats de la tricolor: vermell, blau i groc. Tal com va explicar Ruiz, el preu de les samarretes és de cinc euros i la quantitat que es generi es destinarà al fons solidari per pal·liar els efectes del coronavirus. Avui es posen a la venda a través de la pàgina esports.ad i es podrà adquirir per aquesta via fins al 27 de setembre. Després, entre el 28 de setembre i el 4 d’octubre, serà el període per recollir la samarreta al punt d’informació de l’Illa Carlemany i també es podrà comprar de forma física. A més, per incentivar als compradors, amb les primeres 1.800 samarretes es lliurarà una mascareta amb el logotip de la cursa, i també, entre tots els compradors se sortejaran 20 lots de quatre entrades al cinema i 25 targetes de descompte per valor de 50 euros, cortesia d’Illa Carlemany.
D’altra banda, l’Executiu també ha elaborat un espot publicitari per promocionar les jornades on es mostra que totes les modalitats esportives tenen cabuda i on apareix el jugador del MoraBanc Andorra, Moussa Digne. Per últim, també s’hi ha fet constar un lema extra, molt utilitzat per la lluita contra la Covid-19, «no li donis cames al virus», per tal de posar en relleu la importància de fer la pràctica esportiva amb seguretat.