PUBLICITAT

Escaldes-Engordanyr

L’UdA arrenca el curs amb la presencialitat com a objectiu

El centre planteja solucions per a tots els escenaris possibles

Per El Periòdic

La façana de la Universitat d’Andorra.
La façana de la Universitat d’Andorra. | UDA

La Universitat d’Andorra (UdA) iniciarà els dies 9 i 10 de setembre les classes lectives mirant de mantenir el màxim nivell de presencialitat possible, combinat amb la virtualització en els casos que sigui necessari. Amb tot, aquesta modalitat mixta podria ser objecte de canvis docents, metodològics i avaluatius d’acord amb l’evolució de la situació sanitària que pugui provocar la Covid-19, segons va informar ahir la mateixa UdA.

La programació del curs 2020-21 s’ha elaborat tenint en compte la normativa sanitària, que regula, entre d’altres mesures preventives, la distància física interpersonal de seguretat i l’ús generalitzat de la mascareta. També es plantegen diferents escenaris per poder reaccionar amb immediatesa en cada cas. Es preveu anar adaptant la metodologia i els grups en funció dels efectius i de l’evolució de l’epidèmia durant el curs acadèmic.

En l’escenari actual, es podran impartir les classes presencials amb normalitat per a bona part dels grups, ja que l’aforament de les aules serà suficient per poder acollir alhora la totalitat dels estudiants. En el cas dels grups més nombrosos d’estudiants presencials, es disposa d’espais amb més aforament al Centre Cultural i de Congressos Lauredià. També es podran oferir sessions virtuals a través de la plataforma d’aules de videoconferència que ha implementat la mateixa universitat.
Els estudiants es distribuiran en tres grups horaris diferents, amb 15 minuts de diferència, per evitar aglomeracions a les hores d’entrada i de sortida de les classes.

En el cas hipotètic d’una nova suspensió total de l’activitat presencial a la universitat, s’ha previst oferir el màxim de sessions lectives a través de les plataformes telemàtiques i es treballarà perquè els estudiants puguin finalitzar els mòduls o assignatures en el temps previst. En aquest escenari es preveu que les proves d’avaluació continuada o finals es facin de manera virtual i simultània, a partir de les eines d’avaluació, que ja es van utilitzar durant el període de confinament.

En general, a més de les accions previstes als diferents plans de contingència, també es preveu un major acompanyament del conjunt d’estudiants, especialment dels de primer curs. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT