PUBLICITAT

Aposta per l’aigua local i sostenible

AiguaKMZero treballa per fer desaparèixer els plàstics d’un sol ús al país, a Espanya i a Portugal

Per Irene Mas Fàbrega

Ampolles d’aigua de vidre de l’empresa AiguaKMZero.
Ampolles d’aigua de vidre de l’empresa AiguaKMZero. | AiguaKMZero

Després de constatar que el consum de plàstics d’un sol ús de la població augmenta de manera imparable últimament, fa quatre anys i mig va néixer, a Barcelona, l’empresa AiguaKMZero, que treballa per la desaparició del material en qüestió i que basa la seva feina en la gestió de l’aigua destinada al consum humà. AiguaKMZero té una delegació a Andorra i ja té influència sobre un nombre important de restaurants, establiments turístics i domicilis particulars. 


Així, el director comercial de l’empresa, Agustí Puig, va especificar a EL PERIÒDIC, que «l’aigua que oferim és filtrada. És aigua que s’agafa de l’aixeta i es consumeix al moment, que no es distribueix. En aquest sentit, els avantatges del producte són: zero estocs, zero transports i zero emissions de CO2. És una aigua sostenible. A més, fomentem que no es faci servei de plàstics d’un sol ús».


Per tal de desenvolupar l’activitat empresarial en qüestió, es connecta un sistema de filtració a la xarxa local tenint en compte la qualitat de l’aigua de la zona. L’acció destinada a la filtració, segons Puig, «garantirà eliminar els mals sabors que es puguin generar pel clor o pel ferro i lliurarà l’aigua de possibles sediments deixant, així, una aigua d’altíssima qualitat després de fer-hi els tractaments determinats».


Alternativa al plàstic

Alhora, l’empresa AiguaKMZero ofereix, al client i al consumidor, una solució a l’embotellament de plàstic per l’emmagatzematge i el consum d’aigua. Així, el director comercial de l’organisme va explicar que «oferim diferents formats d’ampolles en funció del lloc on es consumeixi l’aigua. És a dir, no és el mateix beure a un restaurant amb una ampolla de vidre, que beure a una oficina. En aquest sentit, oferim ampolles de vidre als establiments de restauració que es poden rentar a alta temperatura al rentaplats i ampolles reutilitzables que es poden netejar, que mantenen la temperatura i que es poden reomplir a l’aixeta». En aquesta línia, Puig va afegir que el lema de l’empresa és refill-reuse: «La nostra idea és que les persones consumidores del nostre producte, però també les que no ho són, pensin i tinguin present la idea de reutilitzar l’envàs tant com es pugui» i donar-los solucions perquè ho facin. Per altra banda, el director comercial va apuntar que les ampolles que s’ofereixen als establiments de restauració i a les empreses o oficines reben un segell de qualitat i AiguaKMZero els ofereix un servei per «personalitzar el nom del local o de l’empresa i estampar-lo al recipient». 

Contacte amb el Govern

Fins ara, el projecte s’ha implementat a establiments amb «un target de client entre mitjà i alt» però vol expandir la seva àrea d’influència a la societat en general. En aquest sentit, Puig va explicar que «estem parlant amb l’Administració per fer un país sostenible en termes d’aigua a partir de diferents iniciatives que s’estan treballant com, per exemple, instal·lar punts per reomplir ampolles arreu. La resposta del Govern és molt bona, estan molt oberts i crec que tothom veu que és el camí a seguir, que és el futur. Ja hi ha alguns països com Mèxic, Austràlia o França que ofereixen aquest servei. Al final, tot es canalitza en eliminar el plàstic d’un sol ús». 


En aquesta línia, Cerni Cairat, codirector d’Establiments Cairat, va explicar que «ens consta que a Andorra també hi ha un projecte de llei per avançar en un país sostenible i més verd, on també s’inclouran certs aspectes encarats a la reducció de residus plàstics i a la potenciació de la reutilització. En aquest cas, la voluntat del Govern és aplicar els criteris que determina l’economia circular. Així, des d’AiguaKMZero oferim una alternativa real a l’aigua de plàstic per fomentar aquest sistema. La voluntat primera és: utilitzem menys, consumim menys i reutilitzem».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT