PUBLICITAT

A l’espera de la normalització del turisme per a la prova pilot del vial

Sant Julià vol valorar per després reclamar, o no, la finalització de les obres

Per Irene Mas Fàbrega

Les obres del nou vial de Sant Julià de Lòria.
Les obres del nou vial de Sant Julià de Lòria. | Maricel Blanch

La prova pilot que havia de servir per analitzar la circulació dins la parròquia de Sant Julià i determinar si cal reclamar, o no, l’acabament del vial, s’havia de dur a terme durant els mesos d’incidència més important de la Covid-19 a Andorra i als països veïns.


En referència a l’acabament de les obres, el cònsol major de la parròquia, Josep Majoral, va constatar que «la posició del Comú de Sant Julià és coneguda perquè ja la vam donar en el seu moment, però tot i ser escèptics al que s’ha fet, vam dir que donàvem una oportunitat a la prova pilot que no va arribar a fer-se. A més a més, el turisme ha baixat molt. Quan els turistes tornin de debò, caldrà veure què passa, tant amb la circulació de les parròquies altes cap a fora del país, com amb la mateixa circulació interna, que és el que realment generava problemes». Així, va posar en relleu que el fet de poder dur a terme la prova pilot significarà que el turisme ha tornat i permetrà «poder fer una valoració totalment objectiva abans de reclamar, o no, el famós acabament del vial. Sempre hem dit que si aquesta és la solució perquè el trànsit circuli amb fluïdesa per la parròquia, al comú ja li anirà bé».


Per altra banda, el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, va apuntar que a la zona  nova s’hi han constatat «excessos de velocitat». Així, va explicar que «ja ho vam comentar amb el cònsol major i posarem els mitjans per intentar reduir-ho». Va explicar que en aquest sentit, s’està treballant en l’elevació de passos de vianants o en la instal·lació de marcadors de velocitat. També va apuntar que «s’han reforçat els controls de la Policia i últimament s’ha imposat un nombre important de sancions. Precisament entenem que aquesta no ha de ser una via de circulació ràpida sinó que ha de ser una via urbana tal com és ara».


Va afegir, finalment, que «pel que es refereix als carrils reversibles, nosaltres estem treballant per presentar una proposta al Consell de Ministres i al Comú de Sant Julià per les èpoques d’alta afluència de vehicles». Així, va considerar que «s’haurien de fer adaptacions a la xarxa viària de l’alçada de la rotonda d’Aixovall» però va apuntar que «la capacitat inversora del Govern és limitada».

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT