PUBLICITAT

Andorra la Vella

La mitjana d’espera a tràmits del Govern frega els 10 minuts al juliol

El nombre de gestions realitzades creix en un 0,5% i un 2,8% respecte del 2019 i 2018

Per Lídia López

Infografia de l'atenció realitzada al Servei de Tràmits.
Infografia de l'atenció realitzada al Servei de Tràmits. | El Periòdic

Des que es van recuperar els serveis presencials de les diverses administracions, la presència de cues a les portes dels edificis han estat habituals. Malgrat que les institucions han recordat en repetides ocasions que hi ha diverses gestions que es poden fer a través d’internet, molta gent segueix optant per desplaçar-se directament al lloc, i sovint sense cita prèvia. És el cas, per exemple, del servei de tràmits del Govern, on si bé el nombre de gestions no ha augmentat tant, sí que s’ha notat un petit augment del temps d’espera per ser atesos el darrer mes de juliol.
D’aquesta manera, segons indiquen les dades presentades pel Ministeri de Funció Pública, si el 2019, el temps d’espera va ser de mitjana de 7,29 minuts, enguany la xifra s’ha elevat als 9,13 minuts, un 20,15% més. Així mateix, el temps d’atenció per part dels treballadors també va augmentar un 10,9%, passant d’una mitjana de 6,31 minuts l’any passat als 7,08 actuals.

En qualsevol cas, les xifres no assenyalen un increment molt notable pel que fa al funcionament i pressió del servei de tràmits els darrers mesos en comparació amb els anteriors. Encara dins de la qüestió del temps, la mitjana d’espera entre els mesos de gener i juliol, i comptant enguany els mesos que el servei ha treballat de cara al públic, la mitjana d’espera ha estat lleugerament inferior, passant de 6,42 minuts el 2019 a 6,40 aquest 2020. Igualment, ha disminuït lleugerament el temps mitjà d’atenció, que ha estat de 6,37 minuts respecte dels 6,42 de l’any passat.

Més tràmits realitzats  

Així mateix, les dades també demostren que el nombre de tràmits atesos ha augmentat en comparació amb els anteriors. Els set primers mesos d’enguany, es van realitzar un total de 50.800 tràmits des de Govern, xifra que suposa un 0,5% més que el 2019, quan se n’havien realitzat 50.527, i un 2,8% més que l’any 2018, quan se n’havien realitzat 49.427.

No obstant això, si es comparen només els mesos des de la represa del servei, l’increment del nombre de tràmits va ser més notable. D’una banda, al juny es van dur a terme 9.086 tràmits, un 22,4% més que el 2019, quan se’n van fer 7.421; i un 10,8% més que els 8.200 de l’any 2018. Pel que fa al mes de juliol, enguany se’n van realitzar 12.946, un 14% més que el 2019, quan se’n van fer 11.352; i un 18,2% més que els 10.954 del 2018.
D’altra banda, segons es desprèn del registre, cada any de forma natural s’incrementa notablement el nombre de gestions realitzades el mes de juliol en comparació amb la resta de l’any, i la coincidència amb un tancament previ de tres mesos pot haver contribuït que l’augment sigui superior. En qualsevol cas, hi ha dos factors que influeixen en què les cues d’espera siguin més voluminoses. En primer lloc, la limitació de la capacitat de persones dins dels edificis, comporta que més gent hagi d’esperar a fora. I en segon lloc, el fet que la gent hagi de mantenir una distància mínima entre elles.

Descongestió al Prat del Rull 

D’altra banda, amb la voluntat d’evitar més volum de persones a l’edifici de Govern, ubicat al Prat de la Creu, l’Executiu va anunciar ahir, a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, que s’habilitarà la sala Esteve Comes de l’edifici administratiu de Prat del Rull per repartir els carnets del transport escolar. 
Segons els càlculs del servei, unes 700 famílies beneficiàries del transport escolar han demanat recollir el nou carnet, que passa a ser de Bus Lliure perquè són alumnes que aquest curs faran secundària, en unes dependències físiques de l’Administració. És per aquest motiu que s’ha optat per establir un altre punt per tal de no agrupar a totes les persones que fan gestions de forma presencial. 

Aquesta recollida es podrà fer a partir del dilluns vinent, 17 d’agost, i s’allargarà fins al dimecres 9 de setembre, amb un horari de 08.00 a 15.00 hores. A més, també van anunciar que les famílies que optin per recollir-los més tard d’aquestes dates, s’hauran de desplaçar al servei de tràmits habitual. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT