PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Xavi Cardelús afirma que «el ritme ha estat esgotador»

El pilot andorrà no ha gaudit de gaire descans competint als dos campionats

Per El Periòdic

Xavi Cardelús en una competició de MotoE.
Xavi Cardelús en una competició de MotoE. | Cardelús Racing Team

Aquesta atípica i compacta temporada a causa de la pandèmia de la Covid-19 ha començat d’una manera molt intensa per Xavi Cardelús, ja que, en menys d’un mes ha disputat sis curses en dues categories diferents, Moto2 i MotoE, i sense temps de descans. Després de les quatre primeres del Moto2 European Championship, l’andorrà ocupa la sisena posició amb 31 punts amb un balanç de dues cinquenes posicions, un setè lloc i una retirada per problemes mecànics. A la Enel MotoE World Cup, està classificat al tretzè lloc havent acumulat una desena i una catorzena posició.

 

«El 26 de juny vaig pujar per primer cop a la Kalex de Moto2 i des d’aleshores fins el 26 de juliol, no vaig tenir descans. Als dos entrenaments de pretemporada als circuits de Portimao i Estoril, van seguir dues setmanes de competició amb dues curses de Moto2 a cadascú d’aquests dos circuits i després me’n vaig anar a Jerez on vagi disputar les dues primeres curses de MotoE en dos caps de setmana consecutius», recordava el polifacètic pilot andorrà. «El ritme ha estat esgotador, però les circumstàncies manen i no es pot fer res més. Entre els entrenaments, les curses i els viatges he tingut 5 dies de descans. Ha estat una situació que no havia viscut mai, però el repte de disputar dos campionats en una mateixa temporada s’ho val i ho he afrontat amb la major intensitat i concentració possible», va afegir Cardelús en referència al calendari doble que està afrontant.

 

L’esportista, acostumat a la Moto2, va haver d’adaptar-se ràpidament a les motos elèctriques: «Pujar a la moto elèctrica després de la intensa activitat amb la 600, va ser un pèl complicat al principi perquè el pilotatge no té res a veure, el comportament i el pes d’ambdues són molt diferents i els primers entrenaments amb la MotoE, va tocar canviar moltes coses de la meva manera de pilotar i crec que, a la primera cursa, això es va notar».

PUBLICITAT
PUBLICITAT