PUBLICITAT

Ironman signa per quatre anys i arriba a Andorra per quedar-se

El Govern vol que la reconeguda marca d’esdeveniments esportius tingui una seu al Principat pel sud d’Europa

Per Vicente Pallarés

Presentació de l’Ironman al Llac d’Engolasters.
Presentació de l’Ironman al Llac d’Engolasters. | EL PERIÒDIC

Ironman ja ha aterrat oficialment al Principat. I és que ahir va tenir lloc la presentació de la reconeguda prova esportiva al Llac d’Engolasters, on van acudir la ministra de Turisme, Verònica Canals, el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, i el director regional d’Ironman al sud d’Europa, Agustí Pérez. Segons el mateix Pérez, aquest binomi entre el país i la marca «és un matrimoni perfecte que ha de treballar» i aquesta afirmació es demostra amb fets concrets, ja que el contracte s’ha signat pels quatre propers anys i, a més, Andorra serà l’únic país del món amb cinc proves diferents sota el segell Ironman en un mateix any, fet que farà que «pugui competir amb el mercat rus», segons el representant de l’empresa. Aquestes seran el reconegut triatló Ironman, l’Ironman 70.3 de mitja distància, una prova de BTT (bicicleta de muntanya), l’Andorra 21 Ports de ciclisme de carretera i una última prova de trail running.  Més endavant, «anirem explicant els trets característics de cadascuna de les curses», va declarar el representant d’Ironman, encara que ja se sap que «aquest serà el mig Ironman més dur del món pel desnivell». Els padrins d’aquesta prova al país seran els atletes Víctor del Corral, guanyador de quatre curses Ironman a Florida, Arizona, Niza i Lanzarote; i Judith Corachán, segona al Campionat del Món de Triatló de Llarga Distància al 2019.


El ministre Gallardo va manifestar que l’empresa tindrà «un pressupost d’un milió i mig d’euros, que garanteix la viabilitat del projecte» per organitzar les proves i va explicar que «avui dia, ja tenim garantit un 50% d’aquest pressupost amb l’aportació de patrocinadors sense haver fet una presentació oficial ni haver picat moltes portes». Les ajudes del Govern dependran de la resta que aportin els sponsors privats: «Si aconseguim més, es redueix la nostra aportació». S’estima un retorn d’entre 10 i 14 milions pel país, tenint en compte la previsió econòmica del Govern. Sembla que aquestes condicions compleixen les expectatives de la marca registrada d’esdeveniments esportius, ja que Pérez va voler «agrair els ministres aquest camí que recorrerem junts» i va afegir que el que realment busca l’empresa «és un lloc on els nostres atletes puguin desenvolupar els seus objectius en un entorn idíl·lic, on també hi ha cultura i compres pels acompanyants». D’altra banda, Gallardo va confessar la intenció de l’Executiu que Ironman «pugui tenir un operatiu aquí en un futur, encara que té moltes seus i decidir un canvi d’ubicació ha d’estar motivat» i va afegir el seu desig que «aquest primer aterratge pugui convertir-se en una cosa més gran». 


La relació entre Andorra i Ironman sempre ha sigut complicada, però atractiva per ambdues parts. «Durant la legislatura anterior, ja vam tenir contactes per dur un triatló al país però no va poder ser», va afirmar Gallardo. No obstant això, «la vida dona segones oportunitats». A més, ara «un dels objectius era pensar en més que una prova i el resultat és aquest. Es tracta de començar a preparar-ho amb gent del país que coneix el terreny» i «aquest esdeveniment quadra perfectament amb el que vol el país per diferenciar-se. Tenim un entorn privilegiat per a aquest tipus de proves», va declarar el ministre, que va concloure la seva idea sobre el binomi reconeixent els punts forts de cadascuna de les parts: «Ironman aporta el seu coneixement i a Andorra sempre hem demostrat que ho sabem fer bé». 


Per la seva banda, la ministra Canals es va referir a l’aterratge d’Ironman al país com a «visibilitat per la marca Andorra». Canals va assegurar que «s’intensificarà el posicionament que ja estàvem treballant amb esdeveniments com La Vuelta, la Purito Andorra o les copes del món d’esquí i BTT». També va coincidir amb el director regional de la marca en la idea de fer servir la prova «per a donar a conèixer l’Andorra cultural perquè els participants vindran amb la família», a més «d’ajudar a la reactivació econòmica del sector turístic després de la Covid-19». Un dels temes més controvertits pels futurs participants és el reemborsament de la inscripció davant una hipotètica cancel·lació de la cursa, però «en projectes a un any vista hi ha factors que no podem controlar», segons va confessar Gallardo.
 

PUBLICITAT
PUBLICITAT