PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La Covid-19 porta més abonats però menys trajectes al servei de Cicland

L’empresa té projectes sobre la taula per consolidar la bicicleta

Per Lídia López

Imatge d’arxiu d’un usuari activant una bicicleta.
Imatge d’arxiu d’un usuari activant una bicicleta. | Maricel Blanch

En el seu segon any, la gerència del servei públic de lloguer de bicicletes elèctriques espera tenir aquest 2020 «l’empenta» per esdevenir una alternativa viable com a mitjà de transport. Després de l’aturada per la Covid-19, Cicland fa un balanç positiu de l’any 2019 i té projectes sobre la taula per aconseguir el seu objectiu de consolidació.

El gerent de l’empresa concessionària, Erik Fraissinet, va explicar que després d’estar aturats del 16 de març al 31 de maig, el servei està actualment «a rendiment complet». Segons Fraissinet, la companyia va ampliar tres mesos els abonaments dels usuaris per tal de compensar l’aturada. D’aquesta manera, i gràcies a noves contractacions, gairebé dos mesos després de la represa del servei, Cicland té ara un total de 127 usuaris actius, que suposa un augment del nombre d’abonats respecte abans de la Covid-19. Concretament, hi ha 84 usuaris amb abonament anual, 38 amb una subscripció de petit ús, i cinc més amb una tarifa d’ús puntual.

Això sí, malgrat l’increment de persones actives, el nombre de desplaçaments que s’ha dut a terme en aquest període de represa és inferior en comparació amb l’any passat. Aquest descens es pot explicar per la manca d’estudiants i treballadors que no van tornar a l’activitat. D’altra banda, segons Fraissinet, la baixada d’ús no estaria vinculada a la poca presència de turisme, ja que no és un perfil que utilitzi les bicicletes, sinó que «és un servei que s’utilitza molt més de cara als residents».

D’aquesta manera, recollint les dades del 2019, el gerent de Cicland va detallar que les parròquies que més ús feien del servei eren les centrals, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. D’altra banda, pel que fa a trajectes interparroquials, destacaven els que anaven entre Sant Julià de Lòria i el centre, i també entre les parròquies de la Massana i Ordino.

Projectes per la consolidació 

Amb tot, la nova normalitat esdevé per a Cicland una oportunitat en la seva voluntat d’esdevenir una alternativa al bus com a mitjà de transport per a desplaçaments diaris. I és que per a Fraissinet, en el context actual, la bicicleta «és bastant eficaç pel que fa a mesures de prevenció pel coronavirus», ja que «et desplaces sol, i tant les bicicletes com les estacions, reben una desinfecció dos cops al dia», assegurant que «fem una feina intensiva perquè el servei sigui òptim». Per tot això, Fraissinet va assegurar que «les bicis elèctriques compartides un mitjà de transport ideal per la nova normalitat», i també va posar en relleu que «en altres països han augmentat els usuaris».

D’aquesta manera, el gerent de Cicland assegurava que l’empresa té varis projectes sobre la taula per fer possible aquest objectiu. D’una banda, s’està treballant en un nou software per gestionar millor el servei, i de l’altre, tenen converses amb el Govern per preparar el que ha de ser el futur del servei de la bicicleta al Principat. En aquest sentit, Fraissinet va detallar que aquest futur implica millores en infraetructures, tant pel que fa a la xarxa d’estacions de càrrega com per l’establiment de més carrils bici. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT