PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Cancel·lat el festival Andorra Mountain Music pel coronavirus

Andorra Turisme anuncia que es mantindrà en un 90% el cartell actual per a l’edició del juny de 2021

Per El Periòdic

La ministra de Turisme, Verònica Canals, i el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ahir.
La ministra de Turisme, Verònica Canals, i el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, ahir. | ANA/M.P.

El festival Andorra Mountain Music ha estat cancel·lat aquesta primera edició prevista de l’1 d’agost al 5 de setembre d’enguany, i el seu ajornament al juny de l’any 2021. L’únic concert que es mantindrà serà l’últim que hi havia previst per part de la soprano Ainhoa Arteta a la plaça del Consell General, ja que es tracta d’un format diferent dels altres concerts, amb aforament per a 400 persones, que havien de tenir lloc a la plataforma de Soldeu. Totes les persones que ja hagin adquirit les seves entrades podran adreçar-se a la plataforma en línia de Ticketmaster i demanar el canvi de data o la devolució del pagament efectuat.

La decisió ha estat presa conjuntament pel Govern i Andorra Turisme  a conseqüència dels rebrots que la pandèmia està deixant en els països veïns, però sobretot amb l’augment de casos que s’estan registrant a Catalunya. D’aquesta manera, el director general d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va negar que l’ajornament sigui fruit d’una «mala venda d’entrades», sinó que té a veure amb una decisió marcada per les recomanacions dictades pel ministeri de Salut.

L’elecció del mes de juny de l’any vinent respon a la necessitat d’apropar visitants a Andorra en un període on l’afluència de turistes és baixa si es compara amb els mesos de juliol i agost. Malgrat que encara queda temps, el directiu va assegurar que els cinc concerts que hi havia programats (Mónica Naranjo, Texas, Bob Sinclair, Beret i Don Diablo) estan garantits al 90%, tot i que no va negar que algun d’ells pugui caure i s’introdueixin de nous. Així mateix, va detallar que el contracte signat amb els artistes era «àgil i flexible», per la qual cosa es permet mantenir «el mateix format» pel 2021.

L’ajornament de l’Andorra Mountain Music ha suposat un cost que des d’Andorra Turisme no es creu que sigui a fons perdut. En total s’han destinat entre 40.000 i 45.000 euros corresponents a la promoció publicitària de l’esdeveniment. Així, malgrat que l’any vinent s’hauran d’impulsar noves campanyes de promoció, se seguirà mantenint el pressupost de 820.000 euros.

Tant Budzaku com la ministra de Turisme, Verònica Canals, van assegurar que la plataforma de Soldeu seguirà sent l’indret escollit per a la celebració dels concerts, ja que esdevé un espai segur davant la Covid-19. Pel que fa als aforaments, seguiran sent de 4.000 persones, ja que aquest és un espai «premium» i es volen evitar les massificacions, encara que el virus ja no tingui tanta força l’any vinent. De la mateixa manera, se seguiran mantenint els paquets amb els hotels, que també donaran la possibilitat de fer el canvi de dates i oferir una rebaixa en les actuacions si els visitants pernocten dues nits al país.

Fins al moment es té comptabilitzada la venda d’unes 2.500 entrades, tot i que falta sumar les que distribueixen els turoperadors espanyols. D’aquestes, el 23% corresponen al concert de Mónica Naranjo, artista encarregada de donar el tret de sortida al festival. Amb tot, es va emfatitzar en el fet que «en cap moment la comunicació que estem fent ha de donar una situació d’incertesa a Andorra com a destí turístic», ja que aquest és només un dels esdeveniments planejats en el calendari per potenciar l’atracció de visitants cap a Andorra. D’aquesta manera, Andorra Turisme va constatar que es potenciaran  els esdeveniments esportius i culturals durant la campanya d’estiu. Per exemple, la Volta als Ports, l’Spartan Race, el Jambo Street Music, La Purito 2020, el Campionat del Món de Trial, el Campionat del Món d’Xtrial i el trofeu Andros. Malgrat que «no hi haurà una comunicació exclusiva», de cara a l’exterior es donarà una imatge de «destí dinàmic, actiu i que pot oferir altres coses a part de la natura». Així, Budzakuva recordar la iniciativa ‘Ara és el moment de fer-ho realitat’, que té com a finalitat transmetre una imatge de seguretat del Principat cap a l’exterior, i que seguirà activa a Espanya i França fins a finals d’agost i, la promoció ‘always on’ del país fins a l’hivern. Andorra fins a l’hivern.

Un altre dels esdeveniments que es potenciarà serà l’Andorra Shopping Festival, que enguany s’allargarà durant quatre setmanes i tindrà lloc del 30 d’octubre al 22 de novembre. Des d’Andorra Turisme s’ha cregut convenient ampliar dues setmanes aquesta oferta «perquè considerem que les persones tindran menys poder adquisitiu», per la qual cosa aquesta mesura esdevindrà una possibilitat per adquirir productes a un millor preu durant més temps.

Els polítics donen suport a l’ajornament del festival a Soldeu

Des del Consell General també veuen la suspensió del festival una mesura positiva. En aquest sentit, el conseller demòcrata Carles Ensenyat va apuntar que «és important que Andorra eviti al màxim l’exposició a un possible rebrot», ja que «el primer és la salut». A més, va coincidir amb el conseller liberal Ferran Costa que el fet de generar activitat a l’estiu «era una bona idea» tot i que les circumstàncies provocades pels rebrots de coronavirus i el caràcter canviant d’aquest crisi sanitària n’ha impossibilitat la realització. Així, Costa també preveia que «serà un estiu difícil» i donava suport al fet que s’hagi prioritzat la salut pública. De fet, des del grup Progressistes-SDP feien una crida a mitjans de setmana perquè s’anul·lés. El cap de la formació, Jaume Bartumeu, va aplaudir la «que el Govern hagi posat seny i s’hagi adonat que no és moment de festes grans ni petites». Pel que fa a el sector hoteler aposten pel format i esperen que no s’abandoni. Tanmateix, coincideixen en el fet que ara no era el moment idoni.

PUBLICITAT
PUBLICITAT