PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Alguns trajectes del transport públic no compleixen l’aforament

En les hores punta, els busos presenten més ocupació del 50%

Per Lídia López

Un trajecte de la L6, ahir.
Un trajecte de la L6, ahir. | El Periòdic

La nova retallada sobre l’aforament al transport públic ha posat tensió sobre el servei. Aquesta mesura, afegit al fet que encara no s’havia recuperat la totalitat del seu volum habitual, van provocar que en algunes hores puntes no es pogués aplicar la norma perquè no hi ha alternatives per tal que els usuaris puguin suplir el servei.

Tal com va explicar el president de Cooperativa Interurbana, Gabriel Dallerès, aquesta situació pot comportar que es produeixin problemes a l’hora d’abastir alguna freqüència en concret. «Pot passar que alguna persona es quedi a la parada i hagi d’esperar al següent bus, però creiem que no hi ha molta incidència i es tracta de situacions puntuals», va apuntar Dallerès.

Segons va explicar el president de la concessionària, cada vehicle té una autorització concreta d’ocupació. D’aquesta manera, quan el conductor veu que s’ha arribat a la xifra límit, ja no deixa pujar a ningú més. En qualsevol cas, el sistema per cobrar els viatges calcula de forma motoritzada quantes persones hi ha a cada expedició, sabent de «forma precisa» l’aforament dels vehicles.

Però a la pràctica, alguns conductors fan la vista grossa per tal de no deixar a ningú fora i, en expedicions concretes, no s’aplica la limitació, segons van explicar alguns usuaris a EL PERIÒDIC. Aquesta situació es va donar, per exemple, a la línia L6, que uneix Ordino amb Andorra la Vella, i que d’ençà de l’inici de les restriccions per la pandèmia, ha hagut d’absorbir els usuaris de l’L5, entre Arinsal i la capital, que ara es queda a mig camí, a La Massana, obligant els clients a agafar dos busos per poder arribar al centre. Tot plegat, provoca el col·lapse d’alguns trajectes en hores punta.

Seguiment del servei 

Dallerès va reconèixer que l’L5 és una de les que més queixes ha comportat, però va assegurar que el nombre de persones que la fan servir «justifica la decisió» de mantenir-la escurçada. «Continuem fent un seguiment diari de les freqüències», va assegurar Dallerès, que també va confirmar que «si s’observa massa ocupació en un desplaçament en concret augmentarem el servei».

En la mateixa línia, des de Govern també van assegurar que «no s’ha detectat cap necessitat per modificar els trajectes» i que el Ministeri de Presidència, Economia i Empresa té contacte diari amb les companyies per controlar l’evolució. En aquest sentit, el departament va traslladar el seu compromís per tal que, en cas que fos necessari, fer un reforç de les línies. En qualsevol cas, van confirmar que «no hi ha constància de què els busos arribin al màxim de l’aforament». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT