PUBLICITAT

Ordino

El 2023 tots els tràmits públics es podran realitzar de manera digital

El Govern i els comuns impulsen un programa per «facilitar al màxim» la gestió als ciutadans

Per Victoria Gómez Pérez

El servei de Tràmits del Comú d’Andorra la Vella.
El servei de Tràmits del Comú d’Andorra la Vella. | MARICEL BLANCH
El pla consta de tres fases: preparació, captació de dades i execució del full de ruta

El Govern i els set comuns van acordar ahir impulsar un pla de transformació digital que permeti, l’any 2023, que el ciutadà s’hagi de desplaçar a una única dependència de l’Administració per realitzar qualsevol tràmit. Així ho va anunciar el cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, en la roda de premsa posterior a la reunió de cònsols mensual, que també va comptar amb la presència de la ministra de Funció Pública i Simplificació de l’Administració, Judith Pallarés. «L’objectiu és que les persones puguin fer en un mateix lloc tots els tràmits de les administracions i les parapúbliques», el que inclou, més enllà del Govern i els comuns, FEDA, Andorra Telecom, la CASS i també Justícia, va assenyalar Mortés. Tant ell com la cònsol major de la Massana, on se celebrarà la pròxima trobada, Olga Molné, van concretar a tall d’exemple que «es podrà donar d’alta la línia d’electricitat de FEDA i demanar el certificat de residència al comú corresponent a la vegada». «La interrelació d’administracions facilitarà al màxim els tràmits als ciutadans», va afegir el cònsol ordinenc.

 

Manteniment de competències

El pla consta de tres fases: preparació (que s’està executant actualment), captació de dades i anàlisi de la situació i execució del full de ruta. En cap cas, però, es produirà una invasió de competències entre les diferents institucions, ja que «l’important és que la informació flueixi i que es pugui disposar en el moment que l’administrat ho necessiti», va considerar Mortés. A més, tal com va recalcar Molné, totes les gestions es faran sota el vistiplau de la persona interessada, garantint així la Llei de Protecció de Dades. 

Aquest és el «primer pas». La idea final és, a més a més, que «tot arribi a ser digital, puguem suprimir el paper i no sigui necessari cap desplaçament», va avançar la cònsol major de la Massana. 

 

Racionalitzar la despesa

D’altra banda, ambdós cònsols van negar que Pallarés els hagués demanat racionalitzar la despesa de les corporacions ni els va anunciar la congelació d’algunes transferències, a causa de la crisi econòmica provocada per la Covid-19. «La ministra no ens ha fet cap recomanació perquè tots els comuns ja estem racionalitzant les desepeses i ajudant a moure l’economia. Al Comú d’Ordino som conscients que si aturem les inversions, no afavorirem la sortida de la crisi. Cada comú sap fins a on es pot endeutar i actuarà dins de les seves possibilitats», va afirmar Mortés.

Així mateix, els set cònsols van donar per tancades les aportacions al fons solidari del Govern i, fugint de polèmiques, «no n’hem parlat més».

En un altre ordre de coses, la reunió també va servir per ratificar el projecte conjunt amb Unicef en el qual les set corporacions es reconeixen com a «parròquies amigues de la infància». En aquest sentit, pròximament es crearà un reglament nacional sobre el lleure dels infants, que preveurà totes les activitats que s’organitzen pel col·lectiu, a més d’incloure’l en altres modificacions i millores d’infraestructures de les quals se’n beneficien indirectament o ho faran en un futur, com «l’ampliació de zones de l’hospital». 

També es va apostar per la creació i millora dels camins escolars i es va acordar potenciar les propostes dels difernts Consells d’Infants. 

Finalment, i amb relació a la possible alternativa que substituirà l’Ultra Trail, Mortés va avançar que de totes les propostes que «hem rebut, tant d’Andorra com de fora, hi ha una de molt important i la resta estan en standby». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT