PUBLICITAT

L’UdA aposta perquè els docents facin més recerca

Es proposen fer un salt qualitatiu i quantitatiu a partir d’aquest mètode

Per El Periòdic

12è seminari de recerca de la Universitat d’Andorra (UdA).
12è seminari de recerca de la Universitat d’Andorra (UdA). | UdA

En el marc del XII Seminari de recerca de la Universitat d’Andorra (UdA), que va tenir lloc ahir, es va donar a conèixer el tercer pla general de recerca de la Universitat d’Andorra (UdA), que té per objectiu incrementar l’activitat de recerca i fer un salt tant quantitatiu com qualitatiu. Entre les accions previstes hi ha l’increment de la dedicació a recerca del personal docent i investigador de la Universitat, que actualment és d’un 10%. L’objectiu és arribar al 25% en quatre anys. 


L’altre gran objectiu és, com a centre de recerca públic, dotar els grups de recerca de més doctorands en formació a temps complet, potenciant els ajuts predoctorals i postdoctorals. Així, aquest any s’ha creat un cinquè grup de recerca, dedicat a la tecnologia, que se suma als de Salut, Educació, Llengües i Economia Financera. El personal investigador de l’UdA ha generat un total de 223 publicacions, i actualment hi ha 23 persones al Programa de Doctorat, que enguany compleix 10 anys.


Concurs de tesis doctorals

El Seminari de recerca ha comptat, enguany, amb un concurs en què els doctorands havien de presentar les seves tesis doctorals en quatre minuts i amb un llenguatge entenedor per al gran públic. La iniciativa, que s’ha retransmès en directe per Internet, va comptar amb deu participants, quatre d’ells fora de concurs. La guanyadora del concurs va ser Sònia Gili, professora de Ciències de l’educació a l’UdA, que està elaborant una tesi doctoral sobre la competència de la cultura democràtica en la formació inicial de mestres.


També ahir es va celebrar una taula rodona amb les coordinadores dels grups de recerca, durant la qual es va debatre l’afectació que ha tingut la crisi de la Covid-19 en la recerca.

PUBLICITAT
PUBLICITAT