PUBLICITAT

Andorra la Vella

El Govern descarta establir punts al permís de conduir

Les bicicletes i patinets hauran de tenir una assegurança

Per Judith Sáez

El ministre d’Ordenació Territorial, Jordi Torres, ahir durant la comissió.
El ministre d’Ordenació Territorial, Jordi Torres, ahir durant la comissió. | E.C.

El Govern descarta la implementació dels punts en el carnet de conducció. El ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, ho va anunciar ahir durant la seva compareixença en la Comissió Legislativa de Política Territorial, Urbanisme i Medi Ambient per presentar la modificació del Codi de la Circulació. Així, va concretar que s’opta per regular la sinistralitat a través d’infraccions greus, molt greus i el nombre de reincidències, les quals provocaran una retirada de permís a proposta del ministeri d’Interior.

Al reglament també s’inclouen els vehicles de mobilitat personal (VMP) amb l’objectiu que les normes de circulació siguin respectades per la totalitat dels usuaris de la via pública i «tots ells tinguin les mateixes condicions i drets a l’hora de circular». D’aquesta manera, l’Executiu preveu reduir l’índex d’accidents imposant-los sancions, per exemple, per excedir-se del límit de velocitat.

Algunes de les mesures que hauran de complir les bicicletes o els patinets seran, entre d’altres, ser major de 16 anys per conduir en zones interurbanes, utilitzar casc en aquestes, complir criteris d’alcoholèmia i drogues o incorporar llums davant i darrere del vehicle. És per això, que Torres va anunciar que s’hauria de comptar amb assegurança, en especial, en desplaçaments de llarga distància o interparroquials.

Ús del mòbil

En un moment en què la comunitat internacional alerta d’un repunt d’accidents provocats per distraccions al volant derivades, sobretot, per l’ús de missatgeria instantània a través d’aquests aparells intel·ligents, el Govern anuncia que l’ús del mòbil durant la conducció comportarà una sanció «baixa de la infracció greu». Torres especificava així, que «estaríem parlant de 120 euros» els quals es podrien reduir un 50% si es realitza el pagament en un temps determinat. Tot i això, la reglamentació encara està pendent de revisió i concreció tot i que, el ministeri manté la confiança en què «el reglament i les sancions ja tenen un efecte dissuasiu i la gent prendrà consciència de la perillositat». «Si hi ha una reincidència es farà la proposta de retirada del permís», més enllà de la retirada dels punts, aclaria Torra.
Per altra banda, l’administració no descarta complementar la regulació amb un pla de seguretat viària a petició del conseller de l’oposició del grup socialdemòcrata, Roger Padreny. Una qüestió però, que dependrà de la partida pressupostària que es destinarà a l’àrea d’ordenació territorial l’any vinent.

L’última modificació del Codi de Circulació va ser l’any 2016, amb la inclusió del foment del vehicle elèctric. Ara, amb la nova llei que es preveu aprovar el mes de setembre d’enguany i fer efectiva amb el reglament pertinent al desembre, el Govern espera adaptar-se als nous temps i crear una senyalització concreta per tots aquests VMP. Durant la comissió també es va anunciar que encara s’està definint el nou reglament de les autoescoles. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT