PUBLICITAT

Naturlandia reforçarà l’oferta gastronòmica amb l’equip d’Ordino Arcalis

Ajona considera que la línia de restauració ha de ser un dels eixos principals de qualsevol projecte turístic

Per Irene Mas Fàbrega

Zona de restauració de la Cota 1.600 de Naturlandia. / EL PERIÒDIC
Zona de restauració de la Cota 1.600 de Naturlandia. / EL PERIÒDIC

El nou director de Naturlandia, Xabier Ajona, va explicar a EL PERIÒDIC que en consonància amb la seva arribada al parc, ha incorporat una desena de persones que havien estat treballant amb ell a Ordino-Arcalís. Entre els treballadors en qüestió hi ha monitors d’activitats i l’equip de restauració que es va encarregar de la remodelació dels espais i els serveis gastronòmics de l’estació d’esquí.

En aquest sentit, Ajona va apuntar que «una nova línia de restauració ha de ser un dels eixos principals de qualsevol projecte turístic que vulgui funcionar bé» en relació amb la remodelació que treballa sobre Naturlandia. A banda d’això, va posar en valor la consideració que «la gastronomia i la muntanya són sempre dues coses que van molt de la mà. Per això, aquesta ha estat una de les primeres tasques: incorporar l’equip de restauració que ja existia precisament per poder generar aquest canvi des del principi». Així, va explicar que la Cota 2.000 ja ha obert aquest cap de setmana i que, tot i que no s’ha ofert la carta i el servei complets als clients, la reobertura ha servit «perquè tot vagi rodant, que l’antic i el nou equip de Naturlandia es vagin coneixent, anar veient com funcionen les coses, preveure com serà tot quan arribi la quantitat de gent que esperem a partir de l’1 de juliol i poder tenir el servei més establert». 

Pel que es refereix a l’oferta gastronòmica, el director de Naturlandia va explicar que anirà en la línia que va la d’Ordino-Arcalís: «Volem una gastronomia molt basada en productes locals. En aquest sentit, més del 70% dels productes que utilitzavem a Ordino eren de quilòmetre 0, del país i de productors locals. Aquí volem el mateix. Estem a un entorn de muntanya i trobem que hi encaixa aquest tipus de gastronomia».

 

Incorporació de treballadors

A banda d’això, Ajona va apuntar que «durant aquest estiu s’incorporaran tres o quatre persones més com a monitors temporers» tenint en compte que durant l’estiu «la demanda és més alta». Tot i així, va explicar que de moment tots els treballadors que fins ara treballaven al parc es mantenen «però estem replantejant quins són les opcions o els serveis que volem oferir a Naturlandia en un futur i, si canvien, canviaran les necessitats. Per tant, això pot generar canvis en l’estructura».

 

Projecció de futur

La fase d’anàlisi a la que es va referir el director del parc, la va relacionar amb la situació a la qual ell considera que es troba Naturlandia: «La situació d’imatge i de marca a nivell públic no és tan bona com hauria de ser. Es percep una certa confusió en quin és el producte que s’ofereix: què és a l’estiu?, què és a l’hivern?; és per adults, és per infants o és per famílies?; és un centre d’activitats d’aventura i adrenalina?; és un parc d’atraccions? o és un centre de muntanya? No està clar, i tampoc s’ha comunicat. Llavors, diem que hi ha tota una sèrie de coses bastant semblants a com estava Arcalís». 

En aquest sentit, va explicar que el projecte que va desenvolupar a les pistes d’esquí va anar, més o menys, en la mateixa línia que anirà el de Naturlandia: «Tractava de revitalitzar els objectius, tornar a dinamitzar l’estació, revitalitzar la marca i garantir la supervivència de l’estació. Les línies de treball en aquesta ocasió són bastant semblants, evidentment amb les seves diferències perquè una és una estació d’esquí i l’altra és un centre d’activitats amb una estació d’esquí de fons». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT