PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El projecte del pàrquing de l’Escaler segueix sobre la taula

El comú aprova una reducció de l’abonament d’aparcaments comunals

Per Lídia López

Imatge d'arxiu d'un aparcament.
Imatge d'arxiu d'un aparcament. | TONY LARA

Nou estira-i-arronsa entre el partit de la majoria i la minoria a Escaldes-Engordany amb motiu del projecte del pàrquing de l’Escaler. Durant la sessió d’ahir dimarts, la cònsol major, Rosa Gili, va voler deixar clar que el seu equip no ha descartat el projecte perquè el considera bo per a la parròquia, però aclareix que és «materialment impossible» fer-lo en el termini que l’anterior govern va pactar.

Els socialdemòcrates van explicar que estan intentant reconduir el contracte ja signat amb les parts implicades perquè, amb tota la situació que s’ha generat per la pandèmia, l’aparcament no és un «projecte prioritari» a Escaldes. Tot i això, hi ha un punt de l’acord que preocupa a la majoria, i aquesta és una clàusula inclosa al contracte amb la qual si el projecte no estava acabat en cinc anys, la propietat es quedaria tot el que s’hagués executat i el comú perdria automàticament tota la inversió realitzada. «Estem parlant de molts milions d’euros, tenim una responsabilitat molt gran» va assegurar Gili. I és que de fet, el cònsol menor, Joaquim Dolsa, va assegurar que ja s’havien començat a donar increments respecte del que s’havia pressupostat, i el preu se situava als 15 milions d’euros.

Revisió del preu de l’abonament 

A la mateixa sessió, es va fer pública l’ordinació de preus públics on van destacar modificacions vinculades al preu de l’aparcament. D’una banda, es va aprovar reduir el preu de l’abonament mensual dels aparcaments comunals perquè suposi una bonificació del 60% als usuaris. «La missió dels aparcaments no només és recaptatòria, també és un servei a la ciutadania» va apuntar Dolsa. En aquesta línia, la corporació també va anunciar una revisió del preu de l’aparcament al Madriu, que passarà a costar un euro per dotze hores i de dos pel dia complet. «És una manera de democratitzar l’accés a la muntanya», va apuntar Gili, que també va recordar que hi ha un problema de mobilitat a la zona a causa dels mals estacionament. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT