PUBLICITAT

Més de 2.200 alumnes tornen a les aules després de dos mesos i mig

La xifra d’estudiants representa un 26% del total de 8.576 escolaritzats que hi ha al país

Per Irene Mas Fàbrega

Dos alumnes i una mestra juguen a l’Escola Andorrana de Canillo
Dos alumnes i una mestra juguen a l’Escola Andorrana de Canillo | SFGA/JAViladot

Un total de 2.211 alumnes van tornar, ahir, als centres educatius dels tres sistemes que conformen l’activitat del sector al país. D’aquests, 848 formen part del sistema educatiu andorrà, 659 de l’espanyol i 704 del francès. La xifra representa, aproximadament, un 26% dels 8.576 que hi ha a les escoles normalment. La represa de l’activitat arriba després d’estar més de dos mesos i mig sense activitat en el context de la pandèmia de la Covid-19.


Des d’ahir les escoles oferien, també, servei de menjador i el servei d’acollida que substitueix el servei de guarda que ha estat actiu durant quatre setmanes de pandèmia per donar cobertura en la cura dels fills als pares i mares que han hagut de seguir treballant i que no podien ocupar-se’n. Del total de més de 2.200 alumnes que han tornat a les aules, 1.261 han fet ús d’aquest servei. 


A l’Escola Andorrana de Canillo, per exemple, ahir tan sols van oferir aquest servei i el retorn presencial al centre per a tots els alumnes es reprendrà avui. Tal com va explicar la directora del centre, Antònia Darnés, «cada dia vindran entre 30 i 40 alumnes a l’escola i estaran repartits en grups de 15 persones o menys. D’aquests grups se’n diuen unitats de convivència. A dins dels mateixos es poden relaxar mesures, això també fa que l’escola sigui molt més digna». Aquest fet el va relacionar amb les mesures sanitàries estrictes que es van haver de seguir durant els serveis de guarda, que en el context de desescalada: «Les aules comencen a assemblar-se més al que són les aules convencionals de les escoles». 

Retorn opcional a les aules

La ministra d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, ja va explicar que el retorn a les classes és voluntari «i són les famílies dels alumnes les que decideixen si aquests acaben l’activitat lectiva de manera presencial o de manera telemàtica segons les seves necessitats». Darnés, en aquest sentit, va expressar que tot i que la tornada a l’escola és voluntària, «aquests dies han de servir per veure com han viscut el confinament els nens i nenes i com reprenen l’activitat lectiva. És important poder tancar el curs. Les circumstàncies i la diversitat de les famílies, del tipus de cases, de la proximitat d’afectació de la malaltia a cada casa, etc. ens han de permetre veure com gestionem l’acompanyament emocional que puguem fer aquests dies. Ens adonem, però, que els nens són nens, i per tant, tenen una gran capacitat d’adaptar-se amb alegria i valentia a la vida». També va posar en valor l’aprenentatge transversal i quotidià que ha permès el temps de confinament.

Nova organització

Cada escola gaudeix de la llibertat per gestionar les mesures de seguretat durant el retorn a les aules i mentre duri l’estat d’emergència sanitària. Tot i així, no es permeten grups de més de 15 infants per aula. En aquest sentit, a l’Escola Andorrana de Canillo convoquen els alumnes per cicles. Per exemple, avui aniran a l’escola els  alumnes que vulguin dels grups de primera ensenyança. A més a més, els mestres han preparat cartells informatius perquè els infants tinguin clares les mesures de seguretat que s’han de seguir com respectar la distància de seguretat, rentar-se les mans sovint, fer ús de la mascareta quan no es pugui mantenir la distància de seguretat o seguir els circuits direccionals pintats al terra de l’escola.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT