PUBLICITAT

Cau un 55% la venda de productes genèrics al març

La venda de productes alimentaris, en canvi, ha augmentat durant el mateix període de temps

Per Irene Mas Fàbrega

Supermercat d’Andorra
Supermercat d’Andorra | ANA

Les vendes a les grans superfícies del país han experimentat, en general, una disminució de gairebé el 30% durant el mes de març del 2020 respecte el mateix període de temps l’any passat. En concret, han estat tots els productes que no són alimentaris els que han experimentat una devallada de vendes més important. En canvi, la venda de productes alimentaris al Principat ha augmentat en un 3,6%.


Així ho indiquen les dades que va fer públiques ahir el Departament d’Estadística del Govern, que determina que l’afectació de les vendes és «a causa de la crisi sanitària de la Covid-19». Així, consideren que la venda de productes que no són alimentaris «ha estat el grup més afectat a causa de les restriccions aplicades als establiments com a mesura de contenció de la pandèmia». 

Comparació amb França i Espanya

En relació amb el càlcul del mateix índex als països veïns, Espanya i França, Andorra és el territori que presenta una disminució més gran de venda de productes genèrics (amb l’exclusió dels alimentaris) durant el període de temps esmentat amb anterioritat. En aquest sentit, el Principat ha experimentat una devallada del 55,4%, Espanya del 46,9% i França només del 6,8%.


Pel que es refereix a la venda de productes alimentaris durant el mes de març passat, Espanya és el país que ha experimentat una crescuda més gran amb un augment del 21,8%. La segueix França amb un augment del 9,3%.


Índex d’ocupació / Durant el març del 2020, l’índex d’ocupació a les grans superfícies del comerç al detall del país ha crescut en un 2,8% en comparació amb el mateix període de temps de l’any anterior. Tot i així, aquest creixement traduït en xifres suposa una disminució de l’1,2% respecte a l’enregistrat durant el mes de febrer d’aquest mateix any. 


Si es desglossen els percentatges, es pot determinar el fet que la majoria d’assalariats que treballen a les superfícies comercials del país ho fan durant jornades laborals a temps complet, mentre que tan sols el 6,7% d’assalariats treballa a temps parcial. Les proporcions en qüestió, però, no han variat respecte a l’any passat. 


Finalment, la documentació presentada pel Departament d’Estadística determina que durant el període de temps esmentat, la majoria de gent que ha treballat a les grans superfícies han estat dones; tan sols el 36,1% representa el gènere masculí. Estadística destaca, en aquest sentit, que la tendència de distribució d’assalariats per gènere ha estat estable durant els darrers 12 mesos. En comparació a l’any passat, però, la proporció de dones ocupades ha crescut en un 2,6%.

PUBLICITAT
PUBLICITAT