PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Inversió d’1,8 milions per atraure turistes de proximitat

Andorra Turisme aposta per gaudir de la natura sense riscos sanitaris

Per Victoria Gómez Pérez

Turistes a l’avinguda Meritxell, l’estiu passat.
Turistes a l’avinguda Meritxell, l’estiu passat. | MARICEL BLANCH

Davant la impossibilitat d’expandir-se cap a mercats llunyans, Andorra Turisme aposta aquesta temporada d’estiu pel turisme de proximitat amb una inversió inicial de gairebé 1,8 milions d’euros, 600.000 euros més que l’any passat. «La Covid-19 no ens permetrà arribar a Alemanya, el Regne Unit i Irlanda, el Benelux i Itàlia, per això centrem tots els nostres esforços en Espanya i França», va explicar el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku. L’estratègia passa per vendre el Principat com un país lliure on la natura i la muntanya fan la competència als nuclis urbans massificats dels països veïns i la seguretat sanitària és el principal reclam turístic. «És una situació diferent i desconeguda, no sabem que passarà, però creiem que Andorra es convertirà en un destí molt important», va pronosticar Budzaku apel·lant a un estiu en què els viatges transoceànics seran pràcticament inexistents.  

Així, segons Andorra Turisme a partir del 15 de juny, predominarà l’arribada de turistes que faran escapades curtes amb reserves d’última hora. A més, i segons les previsions de l’equip de Budzaku, actualment tothom està pendent de com evoluciona la pandèmia, de manera que la majoria optarà per fer les seves vacances al setembre, i no entre l’última quinzena de juliol i el mes d’agost com fins ara. Ara bé, l’aposta completa al turisme de proximitat també té inconvenients, com ara la dependència absoluta de França i Espanya i l’alta competència de mercats principals que potencien el seu turisme nacional. En aquest sentit, cal destacar que TurEspaña, l’organisme responsable del màrqueting d’Espanya com a destí de viatges del món des de l’any 1982, ha engegat per primera vegada en la seva història una campanya de consum de turisme intern en la qual convida els espanyols a visitar el seu propi país. Tanmateix, Budzaku va recordar que «el poder adquisitiu de la societat en general baixarà» i això farà que la gent «no pugui anar molt lluny». 

 

Tres fases

Sigui com sigui, Andorra Turisme ha creat una oferta audiovisual a mida de la Covid-19 dividida en tres fases, o «momentums», basats en el confinament, la desescalada i la «nova normalitat». Pel que fa a l’spot publicitari es podrà començar a veure en televisions públiques i privades d’Espanya i França ben aviat, així com en diversos canals de les xarxes socials. De moment, però, Andorra Turisme no té cap previsió sobre l’afluència de visitants que podria arribar al Principat en quant reobrin les fronteres, tot i que Budzaku va recordar que tots els portals en línia per reservar hotels i activitats ja funcionen a ple rendiment. 

 

Budzaku nega que el Cirque du Soleil estigui en fallida

Diveros mitjans de comunicació internacionals han asseguretat en els darrers dies que el Cirque du Soleil es troba en fallida. Una afirmació que el gerent d’Andorra Turisme, ahir va negar rotundament: «Pel que jo sé, no és veritat. S’està exagerant molt. La companyia té dificultats com qualsevol altra empresa, però no està en fallida ni desapareixarà», va declarar Budzaku, qui va garantir que l’any que ve el circ tornarà al Principat amb l’espectacle previst per aquest estiu. El gerent d’Andorra Turisme també va lamentar que enguany no es pugui celebrar l’espectacle, ja que aportava «valor afegit» al mes de juliol i atreia a més 130.000 persones.  

PUBLICITAT
PUBLICITAT