El SEP lamenta la manca de diàleg d’Educació
El sindicat es queixa que l’hora extra per als infants sigui obligatòria
El Sindicat de l’Ensenyament Públic (SEP) va carregar ahir durament contra la gestió que està duent a terme la titular d’Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla durant la crisi sanitària pel coronavirus, que ha obligat al tancament de les escoles. A l’entitat no li ha agradat gens ni mica que la ministra donés a entendre, en la seva compareixença del dia anterior davant de la comissió legislativa d’Educació, que comptava amb el beneplàcit dels professionals dels centreseducatius per fer una hora més de reforç, dins l’horari lectiu, per als alumnes entre setembre i desembre.
És més, des del SEP es manté que una mesura com aquesta «no pot ser obligatòria, sinó voluntària» per al personal docent, ja que ni tan sols se’ls comunicat oficialment, sinó només «al final d’una reunió» i sense entrar en cap tipus de detalls. «El col·lectiu ja estan fent molt esforç i hi està d’acord, però el cert és que no se’ns valora prou», va explicar ahir la secretària general del sindicat, Anna Mundó. Per aquesta raó, el sindicat «lamenta la manca de negociació i les imposicions», segons exposava ahir en un comunicat. I és que el SEP considera que els professionals del sector de l’educació no estan sent consultats «i que les decision s’estan prenent sense cap consens amb la comunitat educativa».
El sindicat està especialment preocupat per la situació de les col·laboradores educatives, que han estats destinades a altres tasques mentre les aules continuen tancades, i que, segons afirma Mundó, «estan desinformades» i en molts casos es pot considerar «que han estat maltractades». Segons el SEP,el sentiment cada dia més acusat, és que «la feina de col·laboradors educatius, mestres i professors és menystinguda i denigrada per les autoritats». El sindicat recorda també a la ministra que, malgrat el que va manifestar davant de la comissió legislativa, encara hi ha famílies que esperen ajuda perquè els nens puguin seguir les classes telemàticament. A més, l’adaptació dels docents a les eines telemàtiques «s’ha fet de forma autodidacta i produïnt la sensació d’abandonament del col·lectiu». A més, el SEP recorda que «en relació al retorn a les escoles, els dubtes són cada vegada més acusats». H