PUBLICITAT

Balanç excel·lent del pont, malgrat ser més curt del previst

  • La penúltima jornada es viu sense cues i aglomeracions però se superen les xifres del 2009
CLARA GARNICA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
A la noticia, l'estat que presentava l'avinguda Meritxell ahir a la tarda, a la galeria, la mateixa avinguda 24 hores abans, plena de gent i de cotxes Foto: ORIOL LLAURADÓ

El pont de la Puríssima, iniciat dissabte passat, finalitza avui amb la darrera festivitat a l'Estat Espanyol, també a Andorra. Però veient la situació que presentava el país a última hora de la tarda d'ahir i la comparativa amb el caos circulatori i el col·lapse de trànsit de sortida del país viscut un dia abans, es pot cloure que el pont s'ha escurçat un dia. Els agents turístics del país van informar que després de dos dies excel·lents, diumenge i dilluns, la d'ahir va ser una jornada similar a la d'un diumenge de temporada alta.

D'aquesta manera, les alertes realitzades pel Centre Nacional de Trànsit que avisaven d'una jornada de dimarts igual de problemàtica que la de dilluns no es van complir. Segons van informar, la jornada va ser més tranquil·la que els darrers dies, amb unes retencions direcció Espanya a l'entrada de Sant Julià de Lòria que van començar cap a les 12 del migdia i es van prolongar tota la tarda. Però en cap cas les cues quilomètriques de 24 hores abans. Tampoc es van produir retencions d'entrada al país. Sigui perquè es van seguir els consells del Centre Nacional de Trànsit d'iniciar l'operació tornada durant al matí, sigui pel temor a haver de fer cues tant per entrar com per sortir, però la tranquil·litat circulatòria va ser la tònica majoritària tot el dia.

Aquest escurçament de pont també es va notar en el percentatge d'ocupació. El portaveu de les associacions d'hotelers andorrans, Andoni Azurmendi, va informar que els allotjaments turístics es trobaven ahir a la nit entre el 60 i el 70% d'ocupació. Durant els dies anteriors «a gran part dels hotels del país es va haver de penjar el cartell de complet», va manifestar Azurmendi, que va afegir que els visitants van optar per «marxar entre dilluns i ahir».

Malgrat aquesta reducció d'un dia l'associació hotelera es mostra molt satisfeta dels resultats del pont, sobretot perquè s'ha pogut aplicar una tarifa de preus alta que ha permès una bona facturació. La inèrcia positiva, a més, seguirà aquest proper cap de setmana. Segons Azurmendi, el volum de reserves per dissabte i diumenge està anant «a molt bon ritme».

Un balanç excel·lent / Els agents turístics del país van coincidir ahir en valorar aquest pont de la Puríssima com molt bo i amb dades per sobre de l'any passat. Des de Grandvalira va assegurar que ha estat un pont «d'èxit» i que s'han complert les previsions de superar l'any passat. També Vallnord es mostra satisfet, sobretot per l'afluència de dissabte, diumenge i dilluns.

L'altra societat amb pistes d'esquí, Naturlàndia, ha incrementat «entre un 12% i un 15% les xifres de visitants a les instal·lacions», va assegurar el seu director general, Ricardo Masegosa. El dissabte va ser un dia fluix d'afluència, però diumenge va ser «excel·lent». Dilluns i dimarts «hem tingut problemes amb la pluja», va explicar Masegosa, que van obligar a reduir el nombre de pistes d'esquí de fons obertes.

Per la seva part, Caldea ja havia superat ahir a primera hora de la tarda el total de visitants que van utilitzar les seves instal·lacions a la Puríssima del 2009, un total de 7.500 persones. Segons van apuntar des del complex termolúdic, el pont es tancarà amb una afluència del voltant de 9.500 persones. Els dies més forts, també diumenge i dilluns, mentre que la jornada d'ahir va ser com la d'un diumenge. Dissabte, en canvi, va ser més fluix de l'habitual.

I finalment els comerciants. Igual que la resta dels agents turístics la valoració és molt bona. «Hi ha hagut més afluència de visitants i també més vendes que al pont passat», va assegurar Susagna Venable, presidenta de la FACA. Ahir, però, va ser un dia més fluix de compres respecte els dies anteriors.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT