PUBLICITAT

Andorra la Vella

El ‘retail’ ultima els protocols de seguretat de cara a la reobertura

No hi ha data per tornar a oferir el servei a les botigues físiques

Per Tatiana Navarro

Comerços de l’avinguda Carlemany tancats durant el confinament.
Comerços de l’avinguda Carlemany tancats durant el confinament. | T. N.

Les associacions de comerciants estan treballant amb l’Executiu els protocols que s’hauran de seguir en el moment en què es permeti l’obertura dels establiments. La setmana passada es va dur a terme una reunió on els botiguers van demanar «les mesures mínimes de protecció», que són «l’ús de mascareta, gel desinfectant i guants i mantenir unes distàncies mínimes», va afirmar la presidenta de l’associació de comerciants de Meritxell, Sònia Yebra.

No hi ha encara una data establerta perquè els comerços puguin tornar a operar des de les botigues físiques, donat que des de l’Executiu «s’està pendent de com evolucioni la malaltia», va explicar Yebra. El que sí que està clar és que aquesta es durà a terme amb «les mesures de seguretat necessàries per als comerciants i per als clients».

Tot i que des de les associacions de comerciants s’insisteix en unes mesures de protecció mínimes, la voluntat és deixar un marge de flexibilitat als comerços perquè aquests s’adaptin «en funció de les seves particularitats i les seves mides». Algunes, com per exemple la màquina d’ozó, que desinfecta l’atmosfera i la roba, poden tenir un cost a partir dels 800 euros.

«No podem obligar les empreses a fer una inversió gran tal com estan les coses», va aclarir la presidenta de l’associació de comerciants de Meritxell, «perquè hi haurà negocis que no s’ho podran permetre». En canvi, creuen que hi ha protocols igual d’eficaços amb un cost més reduït, com per exemple «posar la roba 48 hores en quarantena, que s’ha demostrat que és igual d’eficaç».

Algunes de les botigues no tindran problemes per controlar els aforaments. «Al contrari de les cadenes low cost, nosaltres oferim un servei més personalitat», va explicar la gerent d’Àlex Boutique, Ramona Marrugat. Des de la cadena de botigues s’està plantejant instal·lar la màquina d’ozó.

Aparell amb el qual també compten negocis més petits com és el cas del d’Esther Santuré, propietària de Lolë Atelier Andorra. «Tant per aquest com per als altres  negocis que tenim estem mirant de comprar la màquina», va explicar.

 

Vendes en línia

Amb l’inici de la pandèmia i de les mesures de restricció, l’Executiu va permetre la compra de productes online, amb l’objectiu de donar un respir als comerços i que poguessin alleugerir l’estoc de productes. «Vam habilitar les compres a través de la pàgina web, però degut al nostre model de negoci, el que més sortida està tenint són les sabates», apunten des d’Àlex Boutique.

En altres comerços més petits s’ha optat per fer servir el Whatsapp o les xarxes socials per continuar donant una atenció personalitzada. «Les clientes miren la pàgina web de la marca i ens contacten per saber què tenim a la botiga», explica Santuré. Amb fotografies dels productes, la clienta acaba escollint la peça que comprarà i la mateixa Santuré, que ha assumit també les funcions de missatgeria aquests dies, fa entrega de la compra al domicili amb les mesures de seguretat escaient.

PUBLICITAT
PUBLICITAT