PUBLICITAT

La gestió interna dels StopLabs

L’organització està disponible per resoldre els problemes que sorgeixen als 11 punts de control

Per Irene Mas Fàbrega

Centre de comandament dels StopLabs.
Centre de comandament dels StopLabs. | Govern d’Andorra

El Centre de Comandament dels StopLabs està operatiu des del dijous de la setmana passada, quan es van començar a efectuar tests als voluntaris que treballen, actualment, fent proves a la població en relació al cribratge massiu que s’està duent a terme a la població andorrana per tal d'obtenir una fotografia d’immunitat al país i preparar les mesures en relació a la mateixa. 


L’organització és un conglomerat format per tots aquells serveis que s’ha considerat que en algun moment poden donar resposta a les incidències que es puguin presentar als diversos punts de tests del territori. Així, el Centre de Comandament està coordinat per Protecció Civil i està format per persones de la Creu Roja; personal del Comú d’Andorra la Vella; treballadors d’Actua Tech que es cuiden del funcionament del sistema informàtic; coordinadors sanitaris del ministeri de Salut que revisen tota l’activitat que hi ha a les taules on s’efectuen les proves i d’un oficial de Bombers.


El dispositiu, que funciona cada dia des de les 8.00 hores, quan s’obren les zones de control, fins a les 20.00, té com a objectiu principal gestionar tots els problemes que es puguin ocasionar durant el funcionament del cribratge massiu. El director de Protecció Civil, Cristian Pons, va explicar ahir a EL PERIÒDIC que reben incidències «de tot tipus: des de temes relacionats amb l’abastiment de material, altres més delicats com un desmai d’una persona aprensiva o bé temes informàtics».


El Centre disposa de tres taules on un operador recull les incidències per regions. A la primera es reben les incidències que tenen lloc a Encamp, Canillo i Sant Julià; a la segona, les que tenen lloc a Andorra la Vella; i la tercera les que passen a Ordino, Escaldes-Engordany i la Massana. 


Segons Pons, una vegada l’operador ha rebut els avisos, els classifica, els introdueix a un programa informàtic de la Creu Roja i es projecten a una pantalla que presideix la sala on treballa tota la gent que composa el dispositiu. Llavors, segons l’àmbit d’actuació de cada integrant, es van resolent els problemes. 


Una de les tasques que desenvolupa la organització i que el director de Protecció Civil va posar en valor és el repartiment de material: «Aquí centralitzem totes les demandes de material. És un tema molt important. Cal que els EPIs, per exemple, estiguin a lloc quan fan falta, que hi hagi una bona comunicació i, en conseqüència, una bona distribució del material. En aquest sentit, els espais s’han anat equipant segons les necessitats que hem trobat. Per exemple, últimament s’ha dotat a tots els punts de control de camilles i de material de primers auxilis». En aquesta línia, va explicar que totes les parròquies disposen d’un petit estoc de material extra a prop de l’espai habilitat com a laboratori mòbil per tal de facilitar-ne la disposició. De l’abastiment d’aquest material també se’n cuida el Centre de Control. 


Per altra banda, Pons va explicar que el dispositiu compta amb la col·laboració de la Federació Andorrana de Motociclisme, que «ens posa a disposició motoristes per traslladar el material que pugui fer falta de manera més o menys immediata a les diferents zones».


Finalment, va apuntar que el fet que el projecte comencés el dijous amb els voluntaris va permetre que es fessin petits ajustaments relacionats amb la neteja i desinfecció dels espais, que han permès que aquesta setmana tot funcioni amb fluïdesa.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT