Escaldes-Engordany
Alumnes de Batxillerat demanen la mateixa avaluació que els d’FP
Creuen que seria «just» fer una mitjana de les notes dels dos últims cursos
Un grup d’alumnes de segon de Batxillerat va fer arribar ahir una carta a tots els grups parlamentaris en la qual demanen que es replantegi el seu sistema d’avaluació, modificat arran de la Covid-19, per aquest trimestre. Concretament, van reclamar el mateix model que s’ha decidit pels alumnes de Formació Professional (FP) i que consisteix a extreure una nota mitjana de totes les avaluacions dels últims dos anys. D’aquesta manera, van assenyalar, «es valoraria el procés de treball dels alumnes en tota l’etapa i no només en l’última». I van puntualitzar: «Seria una avaluació continuada [de les nostres competències]», tal com «se’ns havia explicat des d’un principi». A més, van recordar que aquestes competències es tornarien a avaluar als exàmens finals de les POB i amb la decisió del Ministeri d’Educació i Ensenyament Superior de suspendre-les només es té en compte l’última avaluació.
«Ara ens trobem que hi ha alumnes que no han aprovat els exàmens d’assignatures que els ajudaven a millorar la nota de tall o que han tingut avaluacions anteriors més positives i que amb la nova mesura surten perjudicats». Per aquest motiu, van reclamar als consellers generals que tinguin en consideració la seva proposta que és «més justa», malgrat ser conscients que «les decisions són difícils de prendre i no sempre convindran tothom».