PUBLICITAT

La Massana

La Massana tanca el 2019 amb un superàvit de 245.000 euros

El comú aprova l’ordenació de mesures pel coronavirus que afecten als seus treballadors

Per El Periòdic

Sessió telemàtica del Consell de Massana, celebrada ahir.
Sessió telemàtica del Consell de Massana, celebrada ahir. | Comú de La Massana

La liquidació del pressupost per l’exercici de 2019 a la Massana es va tancar ahir amb un superàvit de 245.308 euros. El conseller de finances del comú de la parròquia, Jordi Areny, ressaltava que «alguns crèdits s’han pogut finançar amb romanent de tresoreria, cosa que si es tingués en compte, el superàvit seria de 2,9 milions d’euros», en finalitzar el Consell telemàtic que es va seguir via streaming des de la pàgina web de l’administració. 
En concret, el pressupost de despeses s’ha situat en 16,3 milions d’euros, mentre que el pressupost d’ingressos puja 16,6 milions,el qual Areny atribuia a «una execució molt equilibrada, en la qual es pot veure un esforç per racionalitzar la despesa». Per altra banda, la dada més significativa, si es comparen les xifres amb les de l’exercici anterior, és l’augment de les inversions en un 20%, situant-se en 4,2 milions d’euros. I és que, no es va executar tota la partida prevista en conseqüència que algunes obres no es van poder executar perquè les propostes no s’adequaven als requisits pressupostaris dels concursos. Per exemple, destaquen la reforma de la plaça de la Ciutadania o l’empedrat del carrer Major. No haver finalitzat tampoc altres projectes urbanístics com l’enderroc de l’edifici annex del Poliesportiu de l’Aldosa o la reforma de berenadors, també va afectar.
A data 31 de desembre del 2019, l’endeutament consolidat se situa a 14,4 milions d’euros, tot i que cal tenir en compte que hi ha una pòlissa d’1,4 milions d’EMAP que no s’ha utilitzat, per la qual cosa, l’endeutament total disposat se situaria en els 13 milions d’euros.

Covid-19

Pel que fa a la situació per la pandèmia del coronavirus, es va aprovar l’ordinació que recull les mesures que aplica la corporació dins la seva plantilla de treballadors, des de l’inici de l’estat d’emergència i fins que s’aixequin les mesures. Les jornades dels treballadors segueixen els mateixos criteris que els dels treballadors del sector privat, en base «als principis de solidaritat i corresponsabilitat». Quan es posi fi a la crisi sanitària, es plantejarà com es poden fer les vacances, segons les necessitats de cada departament i, en cap cas, es retribuiran les hores extres que s’hagin fet des del 14 de març i durant la resta del 2020. La cònsol major, Olga Molné, valorava la implicació del personal.

PUBLICITAT
PUBLICITAT