PUBLICITAT

Els hotelers esperen mantenir bona part dels treballadors

Consideren que obrir a l'estiu "pot ser complicat"

Per Irene Mas Fàbrega

Turistes entrant a un hotel
Turistes entrant a un hotel | ANA

Les xifres d’ocupació hotelera durant els mesos de gener i febrer d’enguany reflectien una bona evolució, ja que els visitants havien incrementat en un 9,8%. Tot i així, degut a la crisi sanitària que ha provocat la pandèmia de la Covid-19, la projecció positiva en qüestió s’ha vist truncada. 


En aquest sentit, les diverses confederacions i associacions que treballen en hostaleria mostren visions diferents davant el futur del turisme. Així, des de la Unió Hotelera (UHA) ja es dona, gairebé del tot, l’estiu per perdut. El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, Miquel Armengol, en canvi, destaca que si la gent opta més per un turisme de proximitat quan acabi la crisi això pot beneficiar Andorra, que podria tenir un mes d’agost positiu.


El sector hoteler està a l’expectativa de l’evolució de la crisi i, en aquest sentit, treballa amb diferents escenaris en els quals es pren com a referència quan acabarà la crisi sanitària, quan s’obriran les activitats comercials o quan podrien obrir les fronteres els països veïns.


Tot i així, tenint en compte que els mesos d’abril i de maig s’han perdut i que, segons el director de la Unió Hotelera, Jordi Pujol, «pot ser complicat obrir a l’estiu», molts establiments estan analitzant si esperen a obrir directament a partir del mes de novembre. 


El sector en qüestió ocupava, el mes de gener, a 6.460 persones. Ara, el lloc de treball de moltes d’aquestes persones està en perill ja que depèn de la viabilitat dels negocis. Tot i així, des del sector asseguren que es farà el possible per mantenir el major nombre de llocs de treball.


L’any 2019 es va tancar amb 8,2 milions de visitants, un 1,1% menys que l’any anterior però amb més turistes, és a dir, aquells que pernocten, que van incrementar-se un 1,6% respecte del 2018, superant els tres milions de persones.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT