PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Música contra el coronavirus

Alca Films impulsa la creació de peces audiovisuals musicals sobre el confinament

Per Judith Sáez

Els Pali, uns dels artistes que han col·laborat en el projecte.
Els Pali, uns dels artistes que han col·laborat en el projecte. | El Periòdic

Posar música al confinament és un dels projectes que ha desenvolupat, gairebé sense adonar-se’n, la productora audiovisual Alca Films. De moment, hi han participat una desena d’artistes andorrans tot i que comencen a interessar-se també músics espanyols.

«És un projecte que ha començat a Andorra, però s’està internacionalitzant perquè Internet no té barreres», explica el director de la productora Albert Benaixes. I és que assegura que des que va començar el confinament cada dia és bo per difondre contingut a les xarxes socials: «Sempre intentàvem publicar entre setmana perquè el cap de setmana la gent fa la seva, però és que ara cada dia és com un dilluns o un dimarts». Per això, creu que és un bon moment per fer virals continguts, que en aquesta ocasió, serveixen per conscienciar sobre la crisi sanitària que ha provocat la pandèmia de la Covid-19 d’una manera amena i divertida.

Explorar la creativitat

Com la gent espia pels balcons a les seves veïnes, la necessitat de quedar-se a casa, com rentar-se les mans o què passarà quan ens tornem a abraçar, són algunes de les temàtiques centrals de les cançons que han compost artistes com Patxi Leiva, Quim Salvat, Martha Roquet, els Pali o Oktuso, i amb les quals la majoria de nosaltres sentirem empatia. Això ha estat també la clau de l’èxit del projecte, que si bé va començar com una forma d’entreteniment per divertir-se, ha acabat essent un fenomen a les xarxes socials.

La gravació

Lluny dels estudis, els artistes han creat al sofà de casa seva i gravat les cançons amb el mòbil. Implicats al cent per cent però, pocs dies o inclús, hores després que l’Albert els comuniqués quin seria l’eix principal del seu tema musical, ja el tenien llest.
«El fet d’estar a casa fa que quan tens una tasca, t’hi involucres tant que ens ha sortit una cosa molt guai. Cada vídeo és súper diferent, no tenen res a veure els uns amb els altres més enllà que tots parlen del coronavirus», expressa el director.

A més, reconeix que la producció i el muntatge dels vídeos també ha estat tot un repte per la impossibilitat de sortir a gravar i la limitació dels plans en un mateix espai, és a dir, des de casa, però que alhora ha estat un repte molt atractiu i emocionant: «És una nova manera de treballar i té també el seu punt perquè t’has d’espavilar més que mai... Et fa esprémer una mica més les neurones!»

A més, aquests dies que tots estem més a casa i tenim més estones lliures, s’està consumint més cultura. Tanmateix, és una realitat que la majoria de continguts culturals estan essent gratuïts pels consumidors i no estan aportant benefici als artistes.
De moment, però, aquests artistes s’han unit per aportar el seu granet de sorra en la lluita contra el coronavirus, també a través de la música i esperen ajudar que la gent passi millor el distanciament social i l’aïllament que el Govern recomana seguir aquests dies d’emergència sanitària. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT