PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Les empreses de bus reben queixes pels abonaments

Una opció és compensar els viatges perduts al març amb un nou abonament

Per El Periòdic

Alguns usuaris del transport públic intern s’han adreçat al Govern perquè se’ls retornin els diners que han perdut amb els seus abonaments mensuals del març en no haver pogut utilitzar el  bus durant la segona quinzena del març per la paralització de les activitats  econòmica i la reducció de la mobilitat a causa del coronavirus. El president la Cooperativa Interurbana Andorrana, Gabriel Dallerès, va confirmar, sense quantificar el nombre, que hi ha alguns clients que els han comunicat les seves queixes. 

El que s’ha fet en aquests casos  és adreçar-los al Departament de transports del Govern, «que és el que ha d’agafar alguna determinació», en base a la concessió del transport públic. Per la seva banda, el director general d’Autocars Nadal, Bartomeu Gabriel, també va indicar que per ara només tenen coneixement d’una queixa per aquesta qüestió, i que també està sent tractada pel mateix departament de l’Executiu. 

El ministre Portaveu del Govern, Eric Jover, va manifestar fa uns dies que de moment «no s’ha previst» que els usuaris del transport públic que han patit pèrdues per aquet concepte puguin recuperar una part dels dines que es van gastar. De moment, les empreses del sector no han parlat amb l’Executiu sobre aquest tema en concret, però sembla que una possible solució seria que als usuaris que han perdut part de l’abonament del març els compensin els viatges quan adquireixen un altre. Així ho va indicar Gabriel, que té la impressió que la qüestió «s’està solucionant», però no és una prioritat vista l’actual situació que està vivint el país per aquesta pandèmia.

El transport públic intern està funcionant aquests dies amb serveis mínims i amb molts pocs viatgers, tot i que hi ha persones que en depenen, sobretot per anar a la feina. «En hores punta hi ha un màxim de deu persones», afirma Gabriel. En el mateix sentit, Dallerès destaca que «segurament el servei fins i tot està sobredimensionat, ja que estem amb una activitat molt petita, però si es retallés més seria com si no hi fos». 

PUBLICITAT
PUBLICITAT