PUBLICITAT

Andorra la Vella

El Raonador rep demandes laborals i d’habitatge

Els temporers són els més vulnerables i els que més sol·liciten el servei

Per El Periòdic

El Raonador del Ciutadà durant una reunió el 2018.
El Raonador del Ciutadà durant una reunió el 2018. | El Periòdic

El Raonador del Ciutadà va anunciar ahir que disposa de nous canals d’accés a totes les persones que sentin una vulneració dels seus drets o, considerin que estan sent desateses per part d’alguna administració pública, últimament. De moment, les demandes més nombroses, des de la posada en marxa del programa de prevenció del Covid-19, estan sent per part de treballadors temporers, els quals han acudit a aquest servei per haver patit recessions de contractes laborals o de lloguer.

Des de la institució alerten que les persones temporeres «són especialment vulnerables en aquests moments». Per això, es mantindran oberts amb l’objectiu que tothom pugui adreçar les seves demandes i neguits a través de trucades telefòniques al 810585 -durant l’horari d’atenció, que s’ha reduït de les 8 a les dues del migdia d’acord amb les mesures propiciades per l’Executiu-, o també enviant missatges als comptes oficials que la institució té a les xarxes socials -Instagram, Twitter i Facebook, @raonador-.

En cas que la persona interessada no tingui possibilitat de contactar-hi per cap d’aquestes vies també podria presentar-se a les oficines de l’organització, amb cita prèvia i sempre, van demanar, seguint les mesures higièniques i de seguretat pertinents per tal de garantir la salut de totes les persones implicades, tant les que cerquen ajuda com les treballadores que proporcionen el servei. El Raonador del ciutadà també assegura que les consultes seran sempre confidencials i no suposaran cap cost per les persones que les exposin. A més, ressalten la necessitat d’obeir aquest servei que qualifiquen d’«essencial» per «salvaguardar els Drets Humans» i garantir l’escolta activa en un moment complex en una situació de crisi per la pandèmia del coronavirus.

Altres vies de suport

El Raonador del Ciutadà també ressalta que aquest és un recurs addicional al dels canals que ha habilitat el Govern, com el formulari, i les recomanacions que ha fet a les persones que han tingut problemes laborals que es dirigissin al Departament de Treball. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT