PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria

La prova pilot del nou carril de Sant Julià en espera pel Covid-19

El Govern expressa que els projectes d’obra pública no són una prioritat i els redueix el pressupost

Per El Periòdic

Vial de Sant Julià de Lòria abans de la prova pilot.
Vial de Sant Julià de Lòria abans de la prova pilot. | Maricel Blanch

Mobilitat té previst efectuar la prova pilot del nou carril reversible a l’Avinguda Francesc de Cairat durant la Setmana Santa, aprofitant la més que previsible forta entrada i sortida de vehicles, que havien de posar a prova la capacitat d’absorció de les noves obres i alleugerir d’aquesta manera el trànsit a la parròquia. Tanmateix, la crisi del coronavirus i la restricció de la mobilitat, tant a dins com a fora del Principat, va provocar ahir una imatge de carrils mig buits, que impossibilitaven avaluar l’efectivitat del projecte fins que la normalitat no es restableixi.

«Fins que tot no torni a la normalitat no té sentit fer una prova pilot de trànsit», va confessar el cònsol major de la parròquia, Josep Majoral, a EL PERIÒDIC. El representant polític també va anunciar que no s’ha tornat a reunir amb Jaume Bonell, director del servei de mobilitat, després que establissin el procediment de les proves pilot. Davant de les previsions d’allargament de l’estat d’alarma a l’estat espanyol, que es podria perllongar quinze dies més, el test quedarà aparcat fins  més endavant, tot i que concretar una data ara per ara resulta pràcticament impossible.

Un termòtre efectiu

El termòmetre ja hauria pogut deixar algun senyal d’efectivitat durant aquest cap de setmana, que és quan el nou vial ja estarà obert a ple rendiment per després afrontar el gran examen el segon cap de setmana d’abril. És per això, que es van establir uns horaris d’acord amb l’afluència de trànsit concretades en col·locar uns cons fent un doble sentit en el carril central, de manera que en unes hores, hi havia previstos dos carrils de pujada i en unes altres, dos de baixada fins a la plaça Laurèdia. És per això que dees d’aquesta setmana s’ha optat  perquè els vehicles que anaven direcció a la capital, circulessin per l’avinguda Francesc de Cairat i baixessin pel nou vial. En concret el tram va des de la rotonda de Fontaneda a la d’Isidre Valls. El Servei de Mobilitat també va anunciar els canvis a través de les xarxes socials, tot i que va demanar que s’evitessin els desplaçaments.

Partides en pausa

«No crec que el problema que hi ha avui sigui la data de la prova pilot», va opinar Majoral. I és que el Govern va expressar que les prioritats pressupostàries deixaven de ser les inversions d’obra pública. De fet, l’Executiu va deixar clar que hi hauria una reducció en aquest tipus de partides per fer front a futures conseqüències provocades pel Covid-19. A més, el cònsol major de Sant Julià va compartir la mesura i va assegurar que des del Comú també han optat per no generar despesa a l’expectativa de les conseqüències socials que podria provocar la pandèmia. 

Les mesures podrien afectar directament a la construcció de la segona part d’aquest vial. De fet, aquesta infraestructura encara no estava contemplada en els pressupostos d’enguany. En el projecte es contempla el túnel de Rocafort que suposaria un cost de 25 milions d’euros.  No obstant això, Majoral va valorar que era «incapaç de valorar la magnitud de les conseqüències que comportarà el Covid-19» i que de moment, «esperaran a veure la seva evolució». La crisi pel coronavirus ha provocat que el Governdeixi en pausa la reunió i no es pronunciarà fins més endavant. Tampoc es coneix quan hi haurà una possible reunió entre els responsables del projecte ja que ara tots els esforços estan concentrats en les mesures preventives de l’Executiu per fer front a les conseqüències del Covid-19.

PUBLICITAT
PUBLICITAT